Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ9 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kariyer planlama ve geliştirme dersini tamamlayan öğrencilerin; 1. Öz değerlendirmesini (zayıf ve güçlü yanları vb.) yapan, 2. Becerilerini (deneyim, uzmanlık alanı vb.) analiz eden, 3. Yönünü (geliştirmesi gereken özellikler, uygun sektörler ve pozisyonlar) belirleyen, 4. Geleceğe yönelik planlama becerisi kazanmış 5. Kendi kariyer yaşamına ilişkin alternatifleri değerlendirebilen 6. Özgeçmiş ve niyet mektuplarını yazan 7. Sözlü ve sözsüz iletişimini geliştirmiş 8. İş görüşmelerine hazır bireyler olmaları beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; | 2 | Kariyer planlamasının temellerini oluşturan ilkeleri açıklar | 3 | İlgi alanlarını araştırarak kişisel profilini düzerler. | 4 | İdeal işe alınması için ulaşılabilir kariyer hedefleri geliştirir. | 5 | Uygun kariyer seçenekleri ve iş türlerini, seçilen sektördeki gereksinimleri keşfeder | 6 | Etkileşim becerilerini/iletişimini geliştirir | 7 | İş başvurusu, niyet mektubu, özgeçmiş vb. belgeleri hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları; bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması; kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri; özgeçmiş
hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar;
kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık
ve görüşme aşamaları; görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel
işaretler.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İş piyasası eğilimleri ve rekabet | | | 2 | Öz değerlendirme ve kariyer kararı verme | | | 3 | İşveren beklentileri (beceri, etik vb.) | | | 4 | Öz geçmiş hazırlama, teknikleri (Linkedin, kariyer.net vb. kullanma) | | | 5 | Niyet mektubu ve kapak yazısı hazırlama | | | 6 | What should a career portfolio include? | | | 7 | Sosyal ağ ve ağındaki kişileri etkileme stratejileri geliştirmek | | | 8 | Profesyonel iletişim | | | 9 | Staj seçeneklerini araştırmak | | | 10 | Staj görüşmesine nasıl hazırlanılır? | | | 11 | Bir staj görüşmesi simülasyonuna katılmak | | | 12 | Asansör konuşması/Görgü kuralları | | | 13 | İş tekliflerini değerlendirme | | | 14 | İş görüşmesi yöntem ve aşamaları | | | 15 | İş görüşmesi simülasyonuna katılmak | | | 16 | İş görüşmesi simülasyonuna katılmak | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders materyalleri ders sorumlusu tarafından karşılanacaktır.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 16 | 32 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|