BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SY216.1Sağlık SosyolojisiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencileri sosyoloji ve sağlık sosyolojisi konusunda teorik ve pratik olarak bilgilendirmek, kazandıkları bilgileri ve tutumları eğitimleri ve meslek hayatları boyunca kullanmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KILINÇ
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma etiğini uygular. Tıbbi etik sorunları değerlendirir.
2Geleneksel sağlık uygulamalarını ve etkilerini fark eder.
3Tıbbın yan etkilerini fark eder. Hastalık teşhisini bütün boyutlarıyla değerlendirir.
4Telkinin ve ruhi faktörlerin sağlıkla ve hastalıkla ilişkisini kurar.
5Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; Sosyolojinin Tarihsel Gelişimi, Toplumsal Yapı ve Sosyal Kurumlar, Sosyolojinin Türkiye Açısından Önemi, Sağlık Sosyolojisinin Gelişimi, Sağlık Hastalık Tanımları, Tıbbın Tarihsel Gelişimi, Sosyal Yapının Sağlık Hastalık Üzerine Etkileri, Hastalığın Tarihçesi ve Hasta Davranışları, Teşhisin Anlam ve Özellikleri, Hastalığın Tıbbileştirilmesi, Plasebo Etkisi, Hasta, Hastane, Hekim, Hemşire İlişkisi, Hastalık/Sağlık Sorunu ve Uluslar Arası İlişkiler konuları oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyolojinin Tarihsel Gelişimi
2Toplumsal Yapı ve Sosyal Kurumlar
3Sosyolojinin Türkiye Açısından Önemi
4Sağlık Sosyolojisinin Gelişimi
5Sağlık Hastalık Tanımları
6Tıbbın Tarihsel Gelişimi
7Sosyal Yapının Sağlık Hastalık Üzerine Etkileri
8Hastalığın Tarihçesi ve Hasta Davranışları-ARASINAV
9Teşhisin Anlam ve Özellikleri
10Hastalığın Tıbbileştirilmesi
11Plasebo Etkisi
12Hasta, Hastane, Hekim, Hemşire İlişkisi
13Hastalık/Sağlık Sorunu ve Uluslar Arası İlişkiler
14Dönem değerlendirmesi
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zafer Cirhinlioğlu, Sağlık Sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. Özgür Sarı, Sağlık Sosyolojisi, Karatay Akademi, 2015.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ15555554  555555
ÖÇ25555555  555555
ÖÇ35554555  455555
ÖÇ45555554  555455
ÖÇ55555545  555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek