Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY312.2 | Akılcı İlaç Kullanımı | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KILINÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlaçları fayda/zarar oranınına göre değerlendirebilecektir. | 2 | Sık kullanılan ilaçları endikasyona göre sınıflandırabilecektir. | 3 | İlacın uygun dozunu, kullanım şeklini ve süresini tasarlayabilecektir. | 4 | İlaç kullanımı sırasında oluşabilecek hataları saptar | 5 | Muhtemel tedavi süresini sorgular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Akılcı ilaç kullanımı ilkeler, Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı, Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları, Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı, Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları, Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller, Reçete çeşitleri, Reçete yazmanın genel ilkeleri, Yanlış reçete örnekleri, Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı, Gebelerde akılcı ilaç kullanımı, Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri I | | | 2 | Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri II | | | 3 | Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı | | | 4 | Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları | | | 5 | Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri | | | 6 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı | | | 7 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller | | | 10 | Reçete çeşitleri | | | 11 | Reçete yazmanın genel ilkeleri | | | 12 | Yanlış reçete örnekleri | | | 13 | Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı | | | 14 | Gebelerde akılcı ilaç kullanımı | | | 15 | Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 2-Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 3-Goodman&GilmanTedavinin Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|