|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY215.1 | Halk Sağlığı | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Toplumdaki sağlık sorunlarını tanımak, etkileyen çevresel, sosyal ve davranışsal oluşumları kavramak, koruyucu hekimlik ilkelerini benimsemek ve bu bilgileri sağlık yönetimi uygulamalarında koordinasyonun sağlanmasında kullanma bilgi, becerisini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Ebru SÖNMEZ SARI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Özel sağlık sorunlarını tanımlar, önemini kavrar ve yönetir. | 2 | Halk sağlığını etkileyen genel durumlara yönelik hizmet sunumunu planlar yapar, koordinasyonu sağlar. | 3 | Sağlığı etkileyen davranışçı faktörleri önemser. | 4 | Epidemiyolojinin önemini kavrar ve sağlık ölçütlerini sıralar. | 5 | Halk sağlığı tanımını yapar, önemini kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesini amaçlayan bu derste; Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenme tarihçesi ve sosyalleştirme konuları, halk sağlığına ilişkin temel kavramlar, sağlık ve hastalık kavramları, sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması, temel sağlık hizmetleri, sağlık yönetimi, ana sağlığı, aile planlaması, çocuk sağlığı, bulaşıcı hastalıklar, çevre sağlığı, iş sağlığı, sosyal hastalıklar hakkında bilgi verilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halk sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığı tanımı ve kavramları I | | | 2 | Halk sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığı tanımı ve kavramları II | | | 3 | Demografi ve sağlık, sağlık göstergeleri | | | 4 | Epidemiyoloji | | | 5 | Sağlığı etkileyen davranışçı faktörler | | | 6 | Çevre ve sağlık ilişkisi, çevre sağlığı | | | 7 | Meslek hastalıkları, iş sağlığı ve güvenliği | | | 8 | Halk sağlığı bakışıyla sağlık planlaması, organizasyonu ve değerlendirilmesi + ARA SINAV | | | 9 | Halk Sağlığı açısından sağlık eğitiminin önemi | | | 10 | Halk sağlığında özel konulara giriş | | | 11 | Kadın sağlığı, üreme sağlığı, aile planlaması | | | 12 | Çocuk sağlığı, adölesan sağlığı, bağışıklama | | | 13 | Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, yaşlılık sorunları, bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü | | | 14 | Halk sağlığı açısından kazalar, afetler ve afet tıbbı | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Halk Sağlığı Ders Kitabı, Baltaş Z, Can G, Demircan H.Ç ve ark. İstanbul Üniversitesi Yayınları, No: 4747. İstanbul 2008.
Birgül Piyal, Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|