|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS06.02.04 | Sağlıklı Beslenme | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencileri yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkisi, besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri konularında bilgilendirmek, sağlıklı ve dengeli menü
planlama konusunda beceri kazandırmaktır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Besin seçiminde etkili olan açlık, lezzet ve iştah mekanizmalarını öğrenir ve aralarındaki etkileşimi kavrar | 2 | Besin seçiminde etkili olan ekonomik etmenleri öğrenir | 3 | Besin seçiminde etkili olan psikolojik etmenleri öğrenir | 4 | Besin seçiminde etkili olan sosyal etmenleri öğrenir | 5 | Bireyleri besin seçiminde sağlıklı seçimler yapabilmesi için geliştirilen modelleri anlar ve yorumlar | 6 | Besin satın almada tüketiciyi etkileyen etmenleri öğrenir ve yorumlar ve geliştirilen besin ögesi örüntü profilleri hakkında bilgi sahibi olur | 7 | Çocuklarda, obez ve yeme bozukluğu olan bireylerde besin seçimini etkileyen etmenleri öğrenir ve yorumlar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin içeriğini; Yeterli ve dengeli beslenmede besin seçiminin önemi, Besin seçimini etkileyen biyolojik etmenler (açlık, iştah, lezzet vb.) iştah mekanizması ve besin seçimi, İnsanların tat algıları ve besin seçimi (şekerli, tuzlu, ekşi ve acı tatları- besin seçimi), genetik tat markerleri, Besin seçimini etkileyen ekonomik etmenler (maliyet, fiyat, besine ulaşılabilirlik vb.), Besin seçimini etkileyen fiziksel etmenler (ulaşılabilirlik, eğitim, yemek pişirme bilgisi becerisi ve zaman vb.) konuları oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yeterli ve dengeli beslenmede besin seçiminin önemi | | | 2 | Besin seçimini etkileyen biyolojik etmenler (açlık, iştah, lezzet vb.) , iştah mekanizması ve besin seçimi | | | 3 | İnsanların tat algıları ve besin seçimi (şekerli, tuzlu, ekşi ve acı tatları- besin seçimi), genetik tat markerları | | | 4 | Besin seçimini etkileyen ekonomik etmenler (maliyet, fiyat, besine ulaşılabilirlik vb.) | | | 5 | Besin seçimini etkileyen fiziksel etmenler (ulaşılabilirlik, eğitim, yemek pişirme bilgisi becerisi ve zaman vb.) | | | 6 | Besin seçimini etkileyen sosyal etmenler (kültür, aile, arkadaşlar ve öğün düzeni vb.) | | | 7 | Besin seçimini etkileyen psikolojik etmenler I (duygu durum, stres ve suçluluk vb.) | | | 8 | Besin seçimini etkileyen psikolojik etmenler II (duygu durum, stres ve suçluluk vb. - ARA SINAV | | | 9 | Besin neofobisi | | | 10 | Beslenme ve yaşam tarzı değişikliklerini engelleyen etmenler, yeni besin seçimi öğrenmeyi etkileyen etmenler | | | 11 | Besin satın alırken besin seçimini etkileyen etmenler, besin etiketleri ve besin ögesi örüntü profilleri | | | 12 | Çocuklukta besin seçimi | | | 13 | Obezitede besin seçimi ve lezzet | | | 14 | Besin seçimi ve yeme bozuklukları | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Victor R. Preedy, Ronald Ross Watson and Colin R. Martin, 2010. Handbook of Behavior Food and Nutrition. Springer, Electronic Book.
Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Sağlıklı Beslenme Sağlıklı Lezzetler, Nobel Akademik Yayıncılık 2006.
Richard Shepherd,Monique Raats 2006. The Psychology of Food Choice. CABI, UK.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|