Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS0202.5 | Kariyer Planlama (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi) | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin kendi kariyerlerini yapılandırmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır. Bir başka ifadeyle bireyin kendi kariyer gelişimini anlamasına, kendi kariyer gelişimini planlamasına ve bu yolda ilerlemesine yardım etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kariyerle ilgili kavramlar arasında ayrım yapar. | 2 | Kariyer gelişim kuramlarının bireyin kariyer problemlerini nasıl ele aldığını basit düzeyde açıklar. | 3 | Kariyer planlama basamaklarını açıklar. | 4 | Kendi kariyer planlama basamaklarını oluşturur. | 5 | Kariyer amaçlarını belirler. | 6 | İş dünyasına/üst eğitime hazırlanmada öz geçmiş ve iş mektuplarının nasıl hazırlanacağını kavrar. | 7 | Kendi öz geçmiş ve iş mektuplarını hazırlar. | 8 | İş görüşme becerileri kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dördüncü sanayi devrimi (Endüstri 4.0) ya da bir başka ifadeyle dijital devrim çalışmanın yapısını dramatik bir şekilde değiştirmeye başlamıştır. Bazı meslekler yok olmaya, bazı meslekler biçim değiştirmeye ve bazı meslekler de yeni oluşturulmaya başlamıştır. Bu bağlamda dijital devrimin hakim olmaya başladığı dünyamızda artık bireylerden beklenen çalışma dünyasına daha esnek bir anlayışla yaklaşmalarıdır. Bu ders, öncelikle öğrencilerin kendi kariyer geleceklerini planlamaları için tasarlanmış olup kendi kariyer gelişimlerinin yanı sıra potansiyel öğrencilerinin kariyer gelişimlerine katkı sağlamaya odaklanmaktadır. Öğrenciler bu dersle birlikte kariyerle ilgili kavramlar arasında ayrım yapabilecek ve kariyer gelişim kuramlarının bireyin kariyer problemlerini nasıl ele aldığı konusunda başlangıç düzeyinde bir fikir edinebilecekleridir. Ayrıca bu ders kariyer planlamanın nasıl yapılması gerektiği ve iş dünyasına nasıl hazırlanılması gerektiği konusunda ipuçlarını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve ders izlencesinin incelenmesi | | | 2 | Kariyerle ilgili kavramlar, Kariyer gelişim kuramları | Devam edilen programın nasıl tercih edildiğine ilişkin yaşantıların yazılması
(Kariyer otobiyografisi) | | 3 | Kariyer gelişim kuramları | | | 4 | Kariyer planlama nedir? Özellikleri, ilkeleri nelerdir | | | 5 | Kariyer planlama sürecinin aşamaları | | | 6 | Kariyer planlama sürecinin aşamaları | | | 7 | Kariyer planlama sürecinin aşamaları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kariyer planlama sürecinin aşamaları | | | 10 | Kariyer planlama modelleri
Kariyer planlamada hedef belirleme | | | 11 | Öz geçmiş. Neden öz geçmiş hazırlanır? Öz geçmiş yazma | | | 12 | Öz geçmiş türleri
Ön yazı
Referans mektubu | | | 13 | Görüşme
İş görüşmesi | | | 14 | Görüşme
İş görüşmesi | | | 15 | Genel tekrar ve dersi değerlendirme | | | 16 | Yılsonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öztemel, K. (2020). Kariyer planlama ve geliştirme (2. Baskı). Ankara: Pegem. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|