Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD410.2 | Obezite Yönetimi | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Anne karnından yaşamın sonuna kadar sürdürülmesi gereken bir zorunluluk olan obezite ile mücadelenin, toplumdaki farkındalığının arttırılması, günlük yeme alışkanlıklarının sağlıklı yöne kaydırılması, fiziksel aktivite düzeyinin yükseltilmesi ve diğer sağlıklı yaşam alışkanlıklarının kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Seda ÇELİKEL TAŞCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yetişkinlikte obezite yönetimini öğrenmek | 2 | Çocukluk ve adolesan dönemi obezite yönetimini öğrenmek | 3 | Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine etkilerini öğrenmek | 4 | Toplumda kilo sorununa yol açan yeme tutum ve alışkanlıklarını öğrenmek |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplumdaki obezite farkındalığının arttırılması, günlük yeme alışkanlıkları ve bunların sağlıklı yöne kaydırılması, fiziksel aktivite düzeyinin yükseltilmesi ve diğer sağlıklı yaşam alışkanlıklarıyla bilgiler içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Yetişkinlikte obezite | | | 3 | Obezitenin önlenmesi | | | 4 | Obezitenin tanısı | | | 5 | Tedavi ve izleme | | | 6 | Yetişkinler için obezite danışmanlığı (uygun öneriler) | | | 7 | Yetişkinler için tıbbi beslenme (diyet) tedavisi I | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Yetişkinler için tıbbi beslenme (diyet) tedavisi II | | | 10 | Toplumda Kilo Sorununa Yol Açan Yeme Tutum ve Alışkanlıkları | | | 11 | Çocukluk ve adolesan dönemi obezitesi | | | 12 | Yetişkinlikte ve çocuklukta fiziksel aktivite | | | 13 | Toplumda Fiziksel Aktivite Durumu ile ilgili Mevcut Durum | | | 14 | Fiziksel Aktivitenin Sağlık Üzerine Etkileri | | | 15 | İzleme ve değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Obezite ile mücadele el kitabı, 2013. Sağlık Bakanlığı, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 75 | Ev Ödevi | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|