BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BD313.1Bilimsel Yayın AnaliziSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, yaratıcı düşünme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek ve bilimsel bilgi kaynaklarını değerlendirmeyi öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Fatma CEBECİ
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders sonunda öğrenciler etik kavramını ve bilimsel yayın etik kuralları hakkında bilgi edinir.
2Bilimsel makale türlerini ve makale okuma tekniklerini öğrenir.
3Problem çözme sürecini kavrar ve uygular, doğru soruları sorar, bilişsel yapılandırıcı eleştirel düşünme aktivitelerini uygular .
4Beslenme Diyetetik alanında literatür taraması yapabilir.
5Hazırladığı bilimsel yayınlarda atıf yapmayı ve kaynakça hazırlamayı öğrenir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin amacı öğrencinin eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, yaratıcı düşünme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek ve bilimsel bilgi kaynaklarını değerlendirmeyi öğretmektir. Bunu gerçekleştirmek için; eleştirel düşünmede temel kavramlar bilimsel makale okumaya giriş makale okumada ön okuma, kapsamlı okuma makale okumada analiz, sentez kanıta dayalı uygulamalar, kanıt merkezleri makale tarama, kaynağa ulaşma yöntemleri sistematik inceleme, meta analiz çalışmaları örnek makale kritiği (özet ve giriş bölümü analizi) örnek makale kritiği (gereç-yöntem, bulgular, tablo analizi) örnek makale kritiği (araştırmanın sınırlılıkları, tartışma, sonuç, kaynakların analizi) konuları işlenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı, ders içeriğinin ve hedeflerinin tanıtılması
2Etik kavramı ve bilimsel yayın etiği-I
3Etik kavramı ve bilimsel yayın etiği-II
4Bilimsel makale okumaya giriş
5Makale okumada ön okuma, kapsamlı okuma
6Makale okumada analiz, sentez
7Kanıta dayalı uygulamalar, kanıt merkezleri
8ARA SINAV
9Makale tarama, kaynağa ulaşma yöntemleri
10Sistematik inceleme, meta analiz çalışmaları
11Örnek makale kritiği (özet ve giriş bölümü analizi)
12Örnek makale kritiği (Gereç-yöntem, bulgular, tablo analizi)
13Örnek makale kritiği (Araştırmanın sınırlılıkları, tartışma, sonuç, kaynakların analizi)
14Örnek makale kritiği (Araştırmanın sınırlılıkları, tartışma, sonuç, kaynakların analizi)
15Genel Tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yalçın Karagöz ve Muammer Mesci, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Akademisyen Kitabevi Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt414
Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1153353133251111
ÖÇ2153353133511111
ÖÇ3153353133513333
ÖÇ4153353133511111
ÖÇ5153353133511111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek