Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD313.1 | Bilimsel Yayın Analizi | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, yaratıcı düşünme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek ve bilimsel bilgi kaynaklarını değerlendirmeyi öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Fatma CEBECİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu ders sonunda öğrenciler etik kavramını ve bilimsel yayın etik kuralları hakkında bilgi edinir. | 2 | Bilimsel makale türlerini ve makale okuma tekniklerini öğrenir. | 3 | Problem çözme sürecini kavrar ve uygular, doğru soruları sorar, bilişsel yapılandırıcı eleştirel düşünme aktivitelerini uygular . | 4 | Beslenme Diyetetik alanında literatür taraması yapabilir. | 5 | Hazırladığı bilimsel yayınlarda atıf yapmayı ve kaynakça hazırlamayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin amacı öğrencinin eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, yaratıcı düşünme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek ve bilimsel bilgi kaynaklarını değerlendirmeyi öğretmektir. Bunu gerçekleştirmek için; eleştirel düşünmede temel kavramlar bilimsel makale okumaya giriş makale okumada ön okuma, kapsamlı okuma makale okumada analiz, sentez kanıta dayalı uygulamalar, kanıt merkezleri makale tarama, kaynağa ulaşma yöntemleri sistematik inceleme, meta analiz çalışmaları örnek makale kritiği (özet ve giriş bölümü analizi) örnek makale kritiği (gereç-yöntem, bulgular, tablo analizi) örnek makale kritiği (araştırmanın sınırlılıkları, tartışma, sonuç, kaynakların analizi) konuları işlenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı, ders içeriğinin ve hedeflerinin tanıtılması | | | 2 | Etik kavramı ve bilimsel yayın etiği-I | | | 3 | Etik kavramı ve bilimsel yayın etiği-II | | | 4 | Bilimsel makale okumaya giriş | | | 5 | Makale okumada ön okuma, kapsamlı okuma | | | 6 | Makale okumada analiz, sentez | | | 7 | Kanıta dayalı uygulamalar, kanıt merkezleri | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Makale tarama, kaynağa ulaşma yöntemleri | | | 10 | Sistematik inceleme, meta analiz çalışmaları | | | 11 | Örnek makale kritiği (özet ve giriş bölümü analizi) | | | 12 | Örnek makale kritiği (Gereç-yöntem, bulgular, tablo analizi) | | | 13 | Örnek makale kritiği (Araştırmanın sınırlılıkları, tartışma, sonuç, kaynakların analizi) | | | 14 | Örnek makale kritiği (Araştırmanın sınırlılıkları, tartışma, sonuç, kaynakların analizi) | | | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yalçın Karagöz ve Muammer Mesci, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Akademisyen Kitabevi
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|