Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD213.2 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Engin ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimin, öğrenmenin tanımını ve arasındaki farkları öğrenir. | 2 | Eğitim araçlarını ve hazırlama kurallarını öğrenir. | 3 | Birey, grup ve toplum eğitimi verirken kullanacağı eğitim yöntem ve araçlarını seçebilmeyi ve eğitimde iletişimin önemini öğrenir | 4 | Çocuk, yetişkin, hasta (diyabetli, şişman vb.), gebe, emzikli gibi farklı birey veya gruplara eğitim programları hazırlar ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandıryi amaçlar. Eğitimle ilgili temel kavramlar, öğrenme kuramlar, eğitim yöntem ve teknikleri, eğitim yöntem ve teknikleri, eğitim araçları hazırlama ve kullanma, eğitim araçları hazırlama ve kullanma, olumlu eğitim ortamı oluşturma, yetişkin eğitimi, iyi bir dinleyici olmanın koşulları, birey eğitimi, davranış tedavisinin temel prensipleri, grup eğitimi, toplum eğitimi, farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama konularını içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimde Temel İlkeler, Beslenme Konusunda Eğitimin Önemi | | | 2 | Eğitimde İzlenecek Adımlar , Eğitimci de Olması gereken özellikle | | | 3 | Beslenme Durumunun Saptanması Hastaya Yaklaşım | | | 4 | Beslenme Durumunun, vücut kompozisyonunun ve diğer parametlerin ölçülmesi ve değerlendirme | | | 5 | Beslenme Tedavisinin Takibi | | | 6 | Yetişkinlere Beslenme Eğitimi | | | 7 | Çocuklara Beslenme Eğitim | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Kronik Hastalığı Olanlara Beslenme Eğitimi | | | 10 | Gruplara Beslenme Eğitimi Planlama İlkeleri | | | 11 | Eğitim için Sunum Hazırlama, Materyal Hazırlama ve Sunum Yapma İlkeleri | | | 12 | Kurumlara Beslenme Eğitimi | | | 13 | Okullara Beslenme Eğitimi | | | 14 | Sporculara Beslenme Eğitimi | | | 15 | Topluma Beslenme Eğitimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Kutluay- Merdol, T. Okul Öncesi Dönem Eğitimi Veren Kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 2012
• Kutluay-Merdol, T ve ark. Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|