BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BD118.4Halk SağlığıSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye halk sağlığının temel kavramlarını tanımlama, toplum sağlığını etkileyen ve toplumda görülen önemli hastalıkların önlenmesinde halk sağlığının rolünü kavrama, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik halk sağlığında sistematik bir yaklaşımın kullanılması, bilgi ve becerileri kazandırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışabilecektir.
2Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklayabilecektir.
3Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlayabilecektir.
4Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlayabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toplum sağlığına giriş, toplum sağlığı kavramı, hastalık ve sağlık, sağlık düzeyini belirleyen ölçütleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri, demografi-nüfus yapısı, sağlık yönetimi, ana sağlığı, aile planlaması, sağlık eğitimi, bağışıklama, çevre sağlığı, iş sağlığı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı
2Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri
3Sağlıklı beslenme ve spor
4Beslenme durumunun iyileştirilmesi
5Üreme sağlığı/aile planlaması
6Kadın sağlığı
7Kadın sağlığı
8ARA SINAV
9Bulaşıcı hastalıklar
10Bulaşıcı hastalıklar
11Çocuk sağlığı
12Yaşlı sağlığı
13Kronik hastalıklar
14Ruh sağlığı ve sosyal sağlık
15Çevre ve iş sağlığı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem bilimi • Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı • Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları • Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1212211131111121
ÖÇ2123212233112121
ÖÇ3121121122112121
ÖÇ4121111122211231
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek