Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD410.1B | Beslenme ve Genetik | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bireyin kalıtsal yapısı ve beslenme alışkanlıklarının etkileşimi, yüksek yaşam kalitesini sağlamak için genetik olarak yatkınlık taşıdığı hastalıklardan korunmak, besin alerjileri, kolesterol düzeyi, kan şekeri gibi bireylere özgü farklılık gösteren parametrelerin genetik alt yapısı ve beslenmenin etkisinin açıklamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr. Üyesi Filiz AYGÜN ERTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencinin genetik biliminin temel ilkelerini öğrenebilmesi | 2 | Öğrencinin beslenme ve genetik etkileşimi kavrayabilmesi | 3 | Nutrigenomik diyetler ve sağlık etkileşimini öğrenebilme. | 4 | Nutrigenetik testler hakkında bilgi sahibi olabilme. | 5 | Epigenetik ve nutrigenetik tanımlarını öğrenebilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Nutrigenomik diyetler ve sağlık etkileşimini öğrenebilme, nutrigenetik testler hakkında bilgi sahibi olabilme, epigenetik ve nutrigenetik tanımlarını öğrenebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genetik varyasyon: beslenme uygulamaları | | | 2 | Genler ve besin ögeleri veya besin bileşenleri arasındaki ilişki | | | 3 | Besin ögeleri ve gen ekspresyonu | | | 4 | Gıda bileşenlerinin etkinliği ve güvenliğinin değerlendirilmesinde nutrigenomikler | | | 5 | Genetik varyasyon ve beslenme gereksinimleri | | | 6 | Vitamin metabolizması, genetik ve çevre | | | 7 | Nutrigenetik ve Nutrigenomik | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Nutrigenomiğe yardımcı omik teknolojiler | | | 10 | Nutrigenomiğe yardımcı omik teknolojiler | | | 11 | Genler, diyet ve plazma lipidleri | | | 12 | Çevresel etkileşimler ve koroner kalp hastalığı | | | 13 | Tip 1 Diyabette gen-besin ögesi etkileşimi | | | 14 | Kanser nutrigenomikleri | | | 15 | Obezite genetiği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Serkan Yılmaz, Doç. Dr. Aslı Uçar, Nutrigenomik, Pelikan Yayınevi
Doç. Dr. Nihal BÜYÜKUSLU, Kişiye Özgü Beslenmede Genetik Belirteçler, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 75 | Ev Ödevi | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|