BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BD408.1BSeminer IISeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Besin, beslenme ve diyetetik konularında seminer hazırlamayı ve sunmayı öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli dergilerde yayınlanmış olan makalelerin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenir
2Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel konuları araştırır.
3Araştırılan verileri bir rapor halinde hazırlar. Profesyonel sunum hazırlamayı öğrenir.
4Araştırılan verilerden bir seminer hazırlar ve sunar.
5Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Besin, beslenme ve diyetetik konularında seminer hazırlanaması ve sunulması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seminer Hazırlama Tekniklerine Giriş
2Seminer konusunun belirlenmesi
3Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama
4Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama
5Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
6Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
7İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
8ARA SINAV
9İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
10Veri kaynakları ve analizi
11Veri kaynakları ve analizi
12Araştırma Metotlarının Kullanımı
13Literatür Yazma Teknikleri
14Seminer Tartışma
15Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler ve diğer yazılı materyaller • Karasar, N. (1996). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (7.Baskı). Ankara: 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1155545325345324
ÖÇ2355455525545525
ÖÇ3155555525515425
ÖÇ4155555525515525
ÖÇ5155355345545324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek