Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD118.4B | Halk Sağlığı | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye halk sağlığının temel kavramlarını tanımlama, toplum sağlığını etkileyen ve toplumda görülen önemli hastalıkların önlenmesinde halk sağlığının rolünü kavrama, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik halk sağlığında sistematik bir yaklaşımın kullanılması, bilgi ve becerileri kazandırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışabilecektir. | 2 | Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklayabilecektir. | 3 | Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlayabilecektir. | 4 | Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplum sağlığına giriş, toplum sağlığı kavramı, hastalık ve sağlık, sağlık düzeyini belirleyen ölçütleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri, demografi-nüfus yapısı, sağlık yönetimi, ana sağlığı, aile planlaması, sağlık eğitimi, bağışıklama, çevre sağlığı, iş sağlığı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı
| | | 2 | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri
| | | 3 | Sağlıklı beslenme ve spor
| | | 4 | Beslenme durumunun iyileştirilmesi
| | | 5 | Üreme sağlığı/aile planlaması
| | | 6 | Kadın sağlığı
| | | 7 | Kadın sağlığı
| | | 8 | Bulaşıcı hastalıklar (ARA SINAV) | | | 9 | Bulaşıcı hastalıklar
| | | 10 | Çocuk sağlığı
| | | 11 | Yaşlı sağlığı
| | | 12 | Kronik hastalıklar
| | | 13 | Ruh sağlığı ve sosyal sağlık
| | | 14 | Çevre ve iş sağlığı
| | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem bilimi
• Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
• Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları
• Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|