Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD408.1 | Seminer II | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Besin, beslenme ve diyetetik konularında seminer hazırlamayı ve sunmayı öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çeşitli dergilerde yayınlanmış olan makalelerin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenir | 2 | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel konuları araştırır. | 3 | Araştırılan verileri bir rapor halinde hazırlar. Profesyonel sunum hazırlamayı öğrenir. | 4 | Araştırılan verilerden bir seminer hazırlar ve sunar. | 5 | Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Besin, beslenme ve diyetetik konularında seminer hazırlanaması ve sunulması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seminer Hazırlama Tekniklerine Giriş | | | 2 | Seminer konusunun belirlenmesi | | | 3 | Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama | | | 4 | Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama | | | 5 | Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması | | | 6 | Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması | | | 7 | İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi | | | 10 | Veri kaynakları ve analizi | | | 11 | Veri kaynakları ve analizi | | | 12 | Araştırma Metotlarının Kullanımı | | | 13 | Literatür Yazma Teknikleri | | | 14 | Seminer Tartışma | | | 15 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler ve diğer yazılı materyaller
• Karasar, N. (1996). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (7.Baskı). Ankara: 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|