BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0306.2Uyumsuz Çocukların EğitimiSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin Amacı Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması hakkında bilgi kazandırmak. Problem davranışla başa çıkma yöntemleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Problem davranışları uygun ölçütlere göre tanımlar
2Problem davranışları sınıflandırır
3Problem davranışa karar verme sürecindeki basamakları uygular
4Şekil verme yöntemini anlatır ve uygular
5Sosyal pekiştireç ve etkinlik pekiştireçlerinin kullanımını uygular
6Dönüştürülebilir sembol sistemini uygular
7Pekiştirme tarifelerini uygular
8Davranışlara kalıcılık kazandırma yöntemlerini uygular
9Davranışları azaltma işlem süreçlerini uygular
10) Günlük dilde ve davranış bilimlerine göre cezanın tanımını yapar
11Cezanın etkili kullanımını uygular
12Aşırı düzeltme ve Bıktırma yöntemlerini uygular
13Mola, tepkinin bedeli ve sönme yöntemlerini uygular
14Ayrımlı pekiştirme yöntemlerini uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi. Hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme. Hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi. Öğretime karar vermek için verilerin kullanımı. Davranış artırma ilkeleri ve işlem süreçleri, pekiştireç çeşitleri ve kullanımı, sembol pekiştirme, yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri, davranış azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri, ayrımlı pekiştirme, sönme, tepkinin bedeli.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması
2Problemli davranışa karar verme
3Yeni davranış oluşturma (şekil verme)
4Sosyal pekiştireçlerin ve etkinlik pekiştirecinin kullanımı
5Dönştürülebilir sembolle pekiştirme sistemi
6Pekiştirme tarifeleri
7Davranışa kalıcılık kazandırma
8Ceza nedir?
9ARASINAV
10Cezanın etkin kullanımı
11Fiziksel ceza, aşırı düzeltme ve bıktırmanın kullanımı
12Mola, tepkinin bedeli ve sönmenin kullanımı
13Ayrımlı pekiştirme işlem süreçleri
14Örnek uygulamalar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Quiz220
Performans110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı166
Quiz21020
Derse Katılım16348
Bireysel Çalışma16116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
ÖÇ7             
ÖÇ8             
ÖÇ9             
ÖÇ10             
ÖÇ11             
ÖÇ12             
ÖÇ13             
ÖÇ14             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek