BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0302.2Bilim ve EtikSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin, bilim, bilimsel araştırma, etik ve yayın etiği kavramlarını, bilimsel araştırma yöntemlerini, yayınların kullanımını, araştırma yapmayı, atıf yapmayı, intihal, kendinden intihal ve diğer ihlâlleri ve bu ihlâllerin varlığı hâlinde uygulanacak yaptırımları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma çalışmalarında en uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçmek ve kullanmak
2Çalışma alanlarında bağımsız ve işbirliğine dayalı araştırma yürüterek ilgili alanlarda yayınlayabilmek
3Bilimsel ve mesleki problemleri tartışırken bilimsel yöntem ve etik durumlarını gözönüne almak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok.
Dersin İçeriği
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, veritabanlarının kullanımı ile internet üzerinden güvenilir kaynaklara erişim, etik ve yayın etiği kavramları ile, intihal, kendinden intihal, diğer ihlaller ve yaptırımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etik ve ahlak kavramları
2Etikle ilgili temel kavramlar
3Etik davranış ilkeleri
4Meslek etiği
5İş hayatında etik ilkeler
6Eğitim ve etik
7Öğretmenlik mesleği ve etik
8Arasınav
9Paydaşlarla ilişkilerde etik
10Öğretmenlerin görev, sorumluluk ve hakları
11Eğitim ve öğrenme hakkı
12Bilimsel araştırmalarda etik
13İntihal ve etik
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilim Etiği, ed. Nurhan Atasoy, Melih Boydak, Hakan Ali Çırpan, Abuzer Kendigelen, İbrahim Engin Meriç, Ayşegül Topal Sarıkaya, Ayhan Ulubelen, Hasan Yazıcı, Nuran Yıldırım, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Rapor Hazırlama111
Proje Hazırlama248
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5735
Okuma5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek