BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG412.2TiyatroSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin (vücudun biomekanizmasının, bilinç ve bilinçaltı mekanizmasının , kas ve sinir sisteminin) nasıl çalıştığının mesleki prensipler ölçüsünde keşfedilmesi ve gelişiminin sağlanması ile duyumsal, zihinsel ve bilişsel olarak, oyunculuk sanatının temel bilgilerinin, mesleki etiğin ve yaratıcılığın anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretmen adayları, tiyatronun temel kavramlarını ve bu temel kavramların fonksiyonlarını teorik ve pratik olarak bilir.
2Elde ettiği bilgiler ışığında tiyatronun tarihi gelişim sürecini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenci-oyuncunun beş duyu organının, hayal gücünün, düşünce ve duygu dünyasını, plastik olarak ifade edebilme yeteneklerinin geliştirilmesi ile bir nesneyle ve bir insanla fiziksel düşünsel duygusal ilişki belleğinin yetkinleştirilmesini kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tiyatro kavramı, Türk tiyatrosu ve bölümleri hakkında genel bilgiler. Tiyatro ve eğitim arasındaki ilişkiler
2Halk tiyatrosunun tanımı ve bölümlerinin (köy tiyatrosu, karagöz, meddah, ortaoyunu, kukla) açıklanması
3Tiyatronun tarihsel gelişim süreci içinde, anlayışlar ve yönetmenlik uygulamaları. Çağdaş reji faaliyetleri
4Tiyatro teknikleri, sınıf içi tiyatro uygulamaları, sahneleme teknikleri ve uygulamaları
5Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler
6Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler
7Gözlemin canlandırmadaki etkileri
8Ara Sınav
9Dünya tiyatrosu
10Uzakdoğu tiyatrosu
11Türk Tiyatrosundaki gelişmeler
12Türk Tiyatrosundaki gelişmeler
13Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları
14Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları
15Diksiyon uygulamaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AND, Metin: (1978) “İlköğretimde Tiyatro”, Ankara, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, S. 7. ARCAN, İ. Galip: (1941) Tiyatro Diksiyon, Ankara. ÇALIŞLAR, Aziz: (1966) Çağdaş Tiyatro, İstanbul. DOD, Davit C.Cooke: (1958) Behind the Scenes in Television, Mead Company Newyork GERÇEK, Selim Nüzhet: (1942) Türk Temaşası, İstanbul, Kanaat Kitabevi. NUTKU, Özdemir: (1963) Modern Tiyatro Akımları I, Ankara; NUTKU, Özdemir: (1972) Dünya Tiyatrosu Tarihi, C. I-II, İstanbul, Remzi Kitabevi; NUTKU, Özdemir: (1976) Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Ankara, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları; NUTKU, Özdemir: (1989) Sahne Bilgisi, 3. bs. İstanbul Kabalcı Yayınları. ÖZERTEM, Tekin: (1992) Türkiye’de Çocuk Tiyatrosu, Eskişehir, Kültür Bakanlığı Yayınları. SEVENGİL, Refik Ahmet: (1966) Eski Türklerde Dram Sanatı, Ankara, Devlet Konservatuarı Yayınları. SEVİN, Nurettin:(1940) “Dramatik Duygu ve Çocuk” Türk Tiyatrosu, S. 112. T. COLE - H.K. CHINOY, Sahneye Koyma Sanat
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Performans150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16464
Performans122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555554    55                222     
ÖÇ25555555555    55                222     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek