|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG412.2 | Tiyatro | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin (vücudun biomekanizmasının, bilinç ve bilinçaltı mekanizmasının , kas ve sinir sisteminin) nasıl çalıştığının mesleki prensipler ölçüsünde keşfedilmesi ve gelişiminin sağlanması ile duyumsal, zihinsel ve bilişsel olarak, oyunculuk sanatının temel bilgilerinin, mesleki etiğin ve yaratıcılığın anlatılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğretmen adayları, tiyatronun temel kavramlarını ve bu temel kavramların fonksiyonlarını teorik ve pratik olarak bilir. | 2 | Elde ettiği bilgiler ışığında tiyatronun tarihi gelişim sürecini bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğrenci-oyuncunun beş duyu organının, hayal gücünün, düşünce ve duygu dünyasını, plastik olarak ifade edebilme yeteneklerinin geliştirilmesi ile bir nesneyle ve bir insanla fiziksel düşünsel duygusal ilişki belleğinin yetkinleştirilmesini kapsar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tiyatro kavramı, Türk tiyatrosu ve bölümleri hakkında genel bilgiler. Tiyatro ve eğitim arasındaki ilişkiler | | | 2 | Halk tiyatrosunun tanımı ve bölümlerinin (köy tiyatrosu, karagöz, meddah, ortaoyunu, kukla) açıklanması | | | 3 | Tiyatronun tarihsel gelişim süreci içinde, anlayışlar ve yönetmenlik uygulamaları. Çağdaş reji faaliyetleri | | | 4 | Tiyatro teknikleri, sınıf içi tiyatro uygulamaları, sahneleme teknikleri ve uygulamaları | | | 5 | Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler | | | 6 | Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler | | | 7 | Gözlemin canlandırmadaki etkileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dünya tiyatrosu | | | 10 | Uzakdoğu tiyatrosu | | | 11 | Türk Tiyatrosundaki gelişmeler | | | 12 | Türk Tiyatrosundaki gelişmeler | | | 13 | Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları | | | 14 | Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları | | | 15 | Diksiyon uygulamaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | AND, Metin: (1978) “İlköğretimde Tiyatro”, Ankara, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, S. 7.
ARCAN, İ. Galip: (1941) Tiyatro Diksiyon, Ankara. ÇALIŞLAR, Aziz: (1966) Çağdaş Tiyatro, İstanbul.
DOD, Davit C.Cooke: (1958) Behind the Scenes in Television, Mead Company Newyork
GERÇEK, Selim Nüzhet: (1942) Türk Temaşası, İstanbul, Kanaat Kitabevi.
NUTKU, Özdemir: (1963) Modern Tiyatro Akımları I, Ankara;
NUTKU, Özdemir: (1972) Dünya Tiyatrosu Tarihi, C. I-II, İstanbul, Remzi Kitabevi;
NUTKU, Özdemir: (1976) Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Ankara, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları;
NUTKU, Özdemir: (1989) Sahne Bilgisi, 3. bs. İstanbul Kabalcı Yayınları.
ÖZERTEM, Tekin: (1992) Türkiye’de Çocuk Tiyatrosu, Eskişehir, Kültür Bakanlığı Yayınları.
SEVENGİL, Refik Ahmet: (1966) Eski Türklerde Dram Sanatı, Ankara, Devlet Konservatuarı Yayınları.
SEVİN, Nurettin:(1940) “Dramatik Duygu ve Çocuk” Türk Tiyatrosu, S. 112. T. COLE - H.K. CHINOY, Sahneye Koyma Sanat | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Performans | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 | Performans | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | 2 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | 2 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|