BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG412.1Anlatım BecerileriSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı etkin iletişim için hem teorik hem de pratik becerilerin kazandırılması, konuşma hazırlanması ve sunumunda temel teşkil eden tüm aşamaların öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bu derste öğrenciler, etkili iletişim için beceriler kazanır.
2Konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını öğrenir.
3Görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Topluluk önünde konuşma
2Topluluk önünde konuşma yapmanın gereklilikleri
3Dinleme
4Konuşmayı planlama ve düzenleme
5Konuşmaya başlama ve konuşmayı bitirme
6Dili kullanma
7Görsel araçları kullanma
8Ara Sınav
9Konuşmanın taslağını oluşturma
10Konuşma yapma
11Bilgi veren konuşmalar
12İkna edici konuşmalar
13İkna etme, inandırma yöntemleri
14Özel ortamlarda, durumlarda konuşma yapma
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bradbury, A. (2006). Başarılı Sunum Becerileri. London: Philadelphia : Kogan Page. (Elektronik) Davidson, J. (2003). Topluluk Önünde Konuşma Kılavuzu . John Wiley & Sons. (Elektronik) Dowis, R. (2000). Unutulan Büyük Konuşma Sanatı : Nasıl yazmalı? Nasıl Sunmalı? New York : AMACOM. (Elektronik) Lucas, S. (1998). Topluluk Önünde Konuşma Sanatı. (6th Ed.). Boston: McGraw Hill.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Derse Katılım14342
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma16348
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    55                322     
ÖÇ25554555555    55                233     
ÖÇ35555555555    55                223     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek