Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG412.1 | Anlatım Becerileri | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı etkin iletişim için hem teorik hem de pratik becerilerin kazandırılması, konuşma hazırlanması ve sunumunda temel teşkil eden tüm aşamaların öğretilmesidir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu derste öğrenciler, etkili iletişim için beceriler kazanır. | 2 | Konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını öğrenir. | 3 | Görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Topluluk önünde konuşma | | | 2 | Topluluk önünde konuşma yapmanın gereklilikleri | | | 3 | Dinleme | | | 4 | Konuşmayı planlama ve düzenleme | | | 5 | Konuşmaya başlama ve konuşmayı bitirme | | | 6 | Dili kullanma | | | 7 | Görsel araçları kullanma | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Konuşmanın taslağını oluşturma | | | 10 | Konuşma yapma | | | 11 | Bilgi veren konuşmalar | | | 12 | İkna edici konuşmalar | | | 13 | İkna etme, inandırma yöntemleri | | | 14 | Özel ortamlarda, durumlarda konuşma yapma | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bradbury, A. (2006). Başarılı Sunum Becerileri. London: Philadelphia : Kogan Page. (Elektronik)
Davidson, J. (2003). Topluluk Önünde Konuşma Kılavuzu . John Wiley & Sons. (Elektronik)
Dowis, R. (2000). Unutulan Büyük Konuşma Sanatı : Nasıl yazmalı? Nasıl Sunmalı? New York : AMACOM. (Elektronik)
Lucas, S. (1998). Topluluk Önünde Konuşma Sanatı. (6th Ed.). Boston: McGraw Hill. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 2 | 2 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|