BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG410.1Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi IISeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçlerini değerlendirmek. Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan problemleri çözmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan metotları öğrenir.
2Dilbilim alanında kullanılan kuramları bilir.
3Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçleri tanır.
4Kullanılan ders araç ve gereçlerin değerlendirir ve uyarlar.
5Türkçe'nin yabancı dil dersi olarak sınıfta uygulamasını yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenciler bu dersin uygulamasını ve teorik bilgileri özümser.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma
2Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma
3Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi
4Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi
5Ödevlerin Değerlendirilmesi
6Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ünitelerinin Etkinlik Dağılımı Açısından Değerlendirilmesi
7Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Dil Konuları ve Becerilerinin Değerlendirilmesi
8Ara Sınav
9Ünite Hazırlanmasında Görsellerin İncelenmesi
10Okuma ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi
11Konuşma ve Dinleme Becerilerinin İncelenmesi
12Ödev: Ünite Hazırlama (Dört Beceri ve Dil Yapıları)
13Yabancı Dil Türkçe Sınav Hazırlama
14Genel Tekrar
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yabancı Dilde (Türkçe) Yayınlanmış her türlü kitap ve makale Kara, M. (2010). Gazi Üniversitesi Tömer Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 8 (3), 661-696 Mavasoglu, M. And Tüm, G. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf Ossiptsuk, I (2010). Eston Öğrencilerin Türkçe Ediniminde Karşılaştıkları Temel Zorluklar. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumda Sunulan Bildiri (16-18 Aralık 2010 İzmir) Retrieved March 14, 2011, From http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/523-eston-ogrencilerin-turkce-ediniminde-karsilastiklari-temel-zorluklar.html
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi240
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16464
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    55                433     
ÖÇ25555555555    55                433     
ÖÇ35555555555    55                333     
ÖÇ45555555555    55                333     
ÖÇ55555555555    55                333     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek