Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG410.1 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi II | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçlerini değerlendirmek. Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan problemleri çözmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan metotları öğrenir. | 2 | Dilbilim alanında kullanılan kuramları bilir. | 3 | Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçleri tanır. | 4 | Kullanılan ders araç ve gereçlerin değerlendirir ve uyarlar. | 5 | Türkçe'nin yabancı dil dersi olarak sınıfta uygulamasını yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenciler bu dersin uygulamasını ve teorik bilgileri özümser. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma | | | 2 | Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma | | | 3 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi | | | 4 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi | | | 5 | Ödevlerin Değerlendirilmesi | | | 6 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ünitelerinin Etkinlik Dağılımı Açısından Değerlendirilmesi | | | 7 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Dil Konuları ve Becerilerinin Değerlendirilmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ünite Hazırlanmasında Görsellerin İncelenmesi | | | 10 | Okuma ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi | | | 11 | Konuşma ve Dinleme Becerilerinin İncelenmesi | | | 12 | Ödev: Ünite Hazırlama (Dört Beceri ve Dil Yapıları) | | | 13 | Yabancı Dil Türkçe Sınav Hazırlama | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yabancı Dilde (Türkçe) Yayınlanmış her türlü kitap ve makale
Kara, M. (2010). Gazi Üniversitesi Tömer Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 8 (3), 661-696
Mavasoglu, M. And Tüm, G. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf
Ossiptsuk, I (2010). Eston Öğrencilerin Türkçe Ediniminde Karşılaştıkları Temel Zorluklar. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumda Sunulan Bildiri (16-18 Aralık 2010 İzmir) Retrieved March 14, 2011, From http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/523-eston-ogrencilerin-turkce-ediniminde-karsilastiklari-temel-zorluklar.html
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 2 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|