Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG411.1 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk eğitim tarihinin önemini kavratmak; İslâmiyet öncesi Türk eğitiminin genel özelliklerini , İslamî dönem Türk eğitim yapısını, Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri, Yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavratmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Cumhuriyetten önceki dönemde oluşan eğitimle ilgili belli başlı tarihi olayları bilir. | 2 | Cumhuriyetten önceki dönemde nasıl öğretmen yetiştirildiğini kavrar. | 3 | Cumhuriyetten önceki dönemde hangi eğitimcilerin etkili olduğunu kavrar. | 4 | Cumhuriyetten sonraki eğitim sistemimizin oluşmasında etkili olan eğitimcileri kimler olduğunu bilir. | 5 | Tevhid-i Tedrisat Kanununun Türk eğitim tarihi açısından önemini kavrar. | 6 | Öğretmen yetiştirme açısından yüksek öğretmen okullarının önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği geçmişten günümüze Türk eğitim tarihindeki önemli olay ve kişileri kapsamaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı Eski Türklerde eğitim : Hunlar, Göktürkler, Uygurlar | | | 2 | Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Karahanlılar | | | 3 | Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Selçuklular, Anadolu Beylikleri | | | 4 | Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar | | | 5 | Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar | | | 6 | Osmanlılarda eğitim: İlk yenileşme hareketleri dönemi | | | 7 | Osmanlılarda eğitim : Tanzimat Dönemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Osmanlılarda eğitim: Mutlakiyet Dönemi | | | 10 | Osmanlılarda eğitim: Meşrutiyet Dönemi | | | 11 | Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti | | | 12 | Türkiye Cumhuriyeti Dönemi'nde Eğitim | | | 13 | Türkiye Cumhuriyeti Dönemi'nde Eğitim | | | 14 | Türkiye Cumhuriyeti Dönemi'nde Eğitim | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyüz, Y. (2013). Türk eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 3 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 3 | 2 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 2 | 3 | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|