BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG411.1Türk Eğitim TarihiSeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk eğitim tarihinin önemini kavratmak; İslâmiyet öncesi Türk eğitiminin genel özelliklerini , İslamî dönem Türk eğitim yapısını, Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri, Yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Cumhuriyetten önceki dönemde oluşan eğitimle ilgili belli başlı tarihi olayları bilir.
2Cumhuriyetten önceki dönemde nasıl öğretmen yetiştirildiğini kavrar.
3Cumhuriyetten önceki dönemde hangi eğitimcilerin etkili olduğunu kavrar.
4Cumhuriyetten sonraki eğitim sistemimizin oluşmasında etkili olan eğitimcileri kimler olduğunu bilir.
5Tevhid-i Tedrisat Kanununun Türk eğitim tarihi açısından önemini kavrar.
6Öğretmen yetiştirme açısından yüksek öğretmen okullarının önemini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği geçmişten günümüze Türk eğitim tarihindeki önemli olay ve kişileri kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı Eski Türklerde eğitim : Hunlar, Göktürkler, Uygurlar
2Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Karahanlılar
3Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Selçuklular, Anadolu Beylikleri
4Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar
5Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar
6Osmanlılarda eğitim: İlk yenileşme hareketleri dönemi
7Osmanlılarda eğitim : Tanzimat Dönemi
8Ara Sınav
9Osmanlılarda eğitim: Mutlakiyet Dönemi
10Osmanlılarda eğitim: Meşrutiyet Dönemi
11Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti
12Türkiye Cumhuriyeti Dönemi'nde Eğitim
13Türkiye Cumhuriyeti Dönemi'nde Eğitim
14Türkiye Cumhuriyeti Dönemi'nde Eğitim
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyüz, Y. (2013). Türk eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi350
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Bireysel Çalışma16580
Ev Ödevi31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)136
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    55                333     
ÖÇ25555555555    55                333     
ÖÇ35555555555    55                232     
ÖÇ45555555555    55                233     
ÖÇ55555555555    55                323     
ÖÇ65555555555    55                333     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek