Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG409.1 | Teknoloji Destekli Yabancı Dil Öğretimi I | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin değişen teknolojiyi günümüz eğitim sistemine özellikle yabancı dil eğitimi alanına adapte etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler gelişen ve yenilenen teknoloji hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
ICT, CALL, multimedya kaynakların kullanımı, web tabanlı uzaktan eğitim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim teknolojisi ve yabancı dil eğitiminde teknolojinin tarihçesi | | | 2 | Dil sınıflarında teknolojik aletler / multimedya sınıfları | | | 3 | ICT ve CALL | | | 4 | Dil eğitimi için CALL olmayan sınıflar | | | 5 | Dil eğitimi için internet ve çeşitli uygulamaları | | | 6 | Yurtiçi ve yurtdışındaki çalışmaların incelenmesi | | | 7 | Multimedya kaynaklara eşlik eden dil öğretim malzemeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Web-tabanlı uzaktan eğitim | | | 10 | Dil becerilerinin öğretimi için teknoloji kullanımı | | | 11 | İletişim ve kültürel farkındalığı arttırmak için teknoloji kullanımı | | | 12 | Meslek kuruluşları ve özel eğitim grupları | | | 13 | Proje (eğitim teknolojisini kullanarak dil öğretim malzemelerinin geliştirilmesi) | | | 14 | Örnek web araçları | | | 15 | Örnek web araçları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Davies G. & Higgins J. (1982) Computers, language and language learning, London: CILT.
Dudeney G. (2007) The Internet and the language classroom, Second Edition, Cambridge: Cambridge University Press.
Gupta P. & Schulze M. (2011) Human Language Technologies (HLT). Module 3.5 in Davies G. (ed.) Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT), Slough, Thames Valley University [Online]: http://www.ict4lt.org/en/en_mod3-5.htm |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 3 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|