Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG407.1 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi I | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinin önemini kavramak, Avrupa Dil dosyasının yabancı dil Türkçe öğretimindeki önemini tanımak ve Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesi için gerekli teorik bilgileri ve bu bilgilerin pratikteki karşılığını gösterip paylaşmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe'nin yabancı dil ya da anadil olarak öğretilmesinin önemini kavrar. | 2 | Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yerini görür. | 3 | Küreselleşme kapsamında Türkçe'nin öğretilme amaçlarını bilir. | 4 | Avrupa Dil Ölçeğine göre ürün hazırlama ve uygulama konusunu kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Avrupa Dil dosyası, Avrupa Dil dosyasında Türkçe'nin yeri ve önemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kitle İletişim Araçlarında Kullanılan Türkçe, Öğretmen Adaylarının Türkçe Kullanımı ile ilgili Farkındalıkları | | | 2 | Türkçe'nin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri, Tarihçesi, İlk Türk Yapıtları, Günümüze Kadar Olan Süreç, Türkçe'nin Yayılma Alanları | | | 3 | Türkçe'nin Anadil ve Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Yabancı Dil Öğretiminde Karşılaşılan Problemler | | | 4 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yurtdışındaki Kurumlar | | | 5 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğretmen Yetiştirme Gerekliliği | | | 6 | Türkçe'nin Genetik ve Tipolojik Özelliği, Değişik Dil Ailesinden Gelen Diller ve Alfabeleri (Örnekler) | | | 7 | Dilbilim Alanında Kullanılan Kuramlar, Yöntemler ve Metodlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçleri | | | 10 | Türkiye ve Türkçe Tanıtımıyla ilgili Etkinlikler | | | 11 | Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi | | | 12 | Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi | | | 13 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçleri Üretme | | | 14 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçleri Üretme | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yabancı Dil Türkçe Öğretimi üzerine yayınlanmış makaleler
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ders Notları
Göksel, A and Kerslake, C. (2005). Turkish: A Comprehensive Grammar. New York: Routledge
Candaş Karababa, Z.C. (2009). Teaching Turkish as a Foreign Language and Problems Encountered. Journal of Faculty of Educationl Sciences. Ankara University. 42(29, 265-277 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|