Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG313.1 | Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. | 2 | Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur. | 3 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar. | 4 | Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar. | 5 | Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 6 | Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar. | 7 | Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar | | | 2 | Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar | | | 3 | Öğretimde ölçme-değerlendirmenin planlanması | | | 4 | Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği | | | 5 | Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği | | | 6 | Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler | | | 7 | Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar | | | 10 | Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar | | | 11 | Öğrenme alan ve düzeylerine uygun ölçme araçları hazırlama | | | 12 | Test geliştirme | | | 13 | Test geliştirme | | | 14 | Sınıf içi değerlendirme ve not verme | | | 15 | Sınıf içi değerlendirme ve not verme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karip, E. (Editör). 2007). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 5 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|