Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG214.2 | Etkili İletişim Becerileri | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir. | 2 | Farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder. | 3 | İletişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir. | 4 | Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular. | 5 | Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içerik ve amaçlarının öğrencilere anlatılıp materyallerin tanıtımı ve ders işleyişi ile ilgili bilgilendirme | | | 2 | İletişimin tanımı ve farklı iletişim bağlamları ödev teslimi | | | 3 | Farklı iletişim bağlamlarının sınıf içi ve günlük hayat bazında örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi | | | 4 | İletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler ödev teslimi | | | 5 | İletişimi etkileyen ve engelleyen faktörlerin günlük hayat ve sınıf içi bazda örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi | | | 6 | Ödev | | | 7 | Aktif dinleme tanım ve kuralları, örneklerin incelenmesi ödev teslimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Aktif dinlemenin gerçek hayat bağlamında modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi | | | 10 | ´´Kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalık ve bunun iletişime olan katkısı ödev teslimi | | | 11 | ´´Kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalığın iletişime olan katkısının modellenmesi ve konu ile ilgiki ödev verilmesi | | | 12 | Sözsüz iletişimle ilgili temel bilgiler ödev teslimi | | | 13 | Sözsüz iletişim ögelerinin modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi | | | 14 | Tekrar | | | 15 | Ödev | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fisher & Adams. (1997). Kişiler arası iletişim. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 12 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 2 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|