BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG214.2Etkili İletişim BecerileriSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir.
2Farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder.
3İletişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir.
4Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular.
5Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içerik ve amaçlarının öğrencilere anlatılıp materyallerin tanıtımı ve ders işleyişi ile ilgili bilgilendirme
2İletişimin tanımı ve farklı iletişim bağlamları ödev teslimi
3Farklı iletişim bağlamlarının sınıf içi ve günlük hayat bazında örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
4İletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler ödev teslimi
5İletişimi etkileyen ve engelleyen faktörlerin günlük hayat ve sınıf içi bazda örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
6Ödev
7Aktif dinleme tanım ve kuralları, örneklerin incelenmesi ödev teslimi
8Ara Sınav
9Aktif dinlemenin gerçek hayat bağlamında modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
10´´Kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalık ve bunun iletişime olan katkısı ödev teslimi
11´´Kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalığın iletişime olan katkısının modellenmesi ve konu ile ilgiki ödev verilmesi
12Sözsüz iletişimle ilgili temel bilgiler ödev teslimi
13Sözsüz iletişim ögelerinin modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
14Tekrar
15Ödev
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fisher & Adams. (1997). Kişiler arası iletişim.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi1240
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16348
Ev Ödevi12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                434     
ÖÇ2                                344     
ÖÇ3                                333     
ÖÇ4                                332     
ÖÇ5                                333     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek