Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG213.2 | Yaratıcı Yazma | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dili etkili bir biçimde kullanarak estetik niteliği yüksek, yaratıcı metinler yazabilmeyi tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yazılı ve sözlü anlatım arasındaki farkları sınıflandırır. Yazılı anlatım tür ve tekniklerini tanımlar, sınıflandırır. | 2 | Açıklayıcı, karşılaştırmacı, heyecan yaratıcı, öyküleyici, betimleyici anlatım türlerini tanımlar, sınıflandırır ve uygular. | 3 | Yazıda konu, amaç, sorun ve çözüm belirlemeleri yapar ve uygular. Paragraf türlerini belirler ve sınıflandırır. | 4 | Yazıya başlama, geliştirme ve sonuçlandırma yollarını tanımlar, sınıflandırır ve uygular. | 5 | Kompozisyon, metnin organik bütünlüğü ve mekanik düzenleme kavramlarını tanımlar ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yazılı ve sözlü anlatım arasındaki farklar; yazılı anlatımın temel nitelikleri; duygusal ve rasyonel anlatım; anlatımın düzenlenmesi; anlatım tekniklerinin etkili kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı, dersin gereklerinin tartışılması. Yaratıcı yazma nedir? Atölye çalışması | | | 2 | Yazıda tıkanma nedir nasıl yenilir? Yaratıcı yazma için fikir geliştirme | | | 3 | Güçlü bir üslubun unsurları | | | 4 | Güçlü bir üslubun unsurları | | | 5 | Yaratıcı yazma stratejileri olarak taklit ve adaptasyon | | | 6 | Anlatı: yapısal analiz | | | 7 | Anlatı: yapısal analize devam | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İmge | | | 10 | Enerji | | | 11 | Gerilim | | | 12 | Öykü yazımı | | | 13 | Öykü yazımı | | | 14 | Dönemin gözden geçirilmesi | | | 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sellers, Heather (2009). The Practice of Creative Writing: A Guide for Students. Boston/New York: Bedford St.Martin’s |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 2 | 2 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|