BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG213.1Ruh DilbilimSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders dil ve beyin arasındaki ilişkiyi, dilin ediniminde, üretilmesinde ve algılanmasında sözkonusu olan mekanizmaların incelenmesini amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dilbilim süreci ile ilgili genel bilgi sahibi olur.
2Konuşurken, dinlerken, okurken ve yazarken beynimizde neler olduğunu anlar.
3Kelimeleri nasıl depoladığımızı ve hatırladığımızı öğrenir.
4Beynin dille ilgili aktivitelerin yer aldığı bölümleri inceler.
5Dil öğretimi ve ruhdilbilimin nasıl birbirlerine katkı sağladıklarını fark eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ruhdilbilim ile ilgili temel kavramların tanıtılması ile başlayan ders, dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini gerçekleştirirken beynimizin ne tür işlevlerde bulunduğu, sözcük bilgimizi nasıl sakladığımız ve gerektiğinde bu bilgiye nasıl ulaşabildiğimiz, beynin yapısı ve dil ile ilgili bölümlerin incelenmesi, bilginin beynimizde işlenme süreci gibi konularla devam etmektedir. Dönem boyunca edinilen bilgilerin dil eğitimine yapacağı katkılar da irdelenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ruhdilbilimin tanımı
2Dil ve iletişim
3Dil ve beyin
4Sözcük bilgisi
5Sözcük bilgisini depolama ve erişim
6Bilgi işlem süreci
7Okuma süreci
8Ara Sınav
9Dinleme süreci
10Konuşmanın özellikleri
11Hafıza sistemi
12Dil bozuklukları
13Hayvanlarda iletişim
14Tekrar
15Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP. Field, J. (2003),Psycholinguistics, N.York:Routledge Carrol,W.D.,(1999), Psychology of Language, California:Brooks and Cole, Weir, C.J. (1990). Communicative Language Testing. London: Prentice Hall. Bailey, M.K. (1998). Learning about Language Assessment. London: Heinle and Heinle. Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16580
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                422     
ÖÇ2                                333     
ÖÇ3                                221     
ÖÇ4                                222     
ÖÇ5                                122     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek