Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-ING5B.01 | Kitle İletişiminde İngilizce | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders dil ve beyin arasındaki ilişkiyi, dilin ediniminde, üretilmesinde ve algılanmasında sözkonusu olan mekanizmaların incelenmesini amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dilbilim süreci ile ilgili genel bilgi sahibi olur. | 2 | Konuşurken, dinlerken, okurken ve yazarken beynimizde neler olduğunu anlar. | 3 | Kelimeleri nasıl depoladığımızı ve hatırladığımızı öğrenir. | 4 | Beynin dille ilgili aktivitelerin yer aldığı bölümleri inceler. | 5 | Dil öğretimi ve ruhdilbilimin nasıl birbirlerine katkı sağladıklarını fark eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ruhdilbilim ile ilgili temel kavramların tanıtılması ile başlayan ders, dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini gerçekleştirirken beynimizin ne tür işlevlerde bulunduğu, sözcük bilgimizi nasıl sakladığımız ve gerektiğinde bu bilgiye nasıl ulaşabildiğimiz, beynin yapısı ve dil ile ilgili bölümlerin incelenmesi, bilginin beynimizde işlenme süreci gibi konularla devam etmektedir. Dönem boyunca edinilen bilgilerin dil eğitimine yapacağı katkılar da irdelenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ruhdilbilimin tanımı | | | 2 | Dil ve iletişim | | | 3 | Dil ve beyin | | | 4 | Sözcük bilgisi | | | 5 | Sözcük bilgisini depolama ve erişim | | | 6 | Bilgi işlem süreci | | | 7 | Okuma süreci | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dinleme süreci | | | 10 | Konuşmanın özellikleri | | | 11 | Hafıza sistemi | | | 12 | Dil bozuklukları | | | 13 | Hayvanlarda iletişim | | | 14 | Tekrar | | | 15 | Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP.
Field, J. (2003),Psycholinguistics, N.York:Routledge
Carrol,W.D.,(1999), Psychology of Language, California:Brooks and Cole,
Weir, C.J. (1990). Communicative Language Testing. London: Prentice Hall.
Bailey, M.K. (1998). Learning about Language Assessment. London: Heinle and Heinle.
Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|