Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNGS13 | Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler, İngilizce dersinde kullanılması gereken yaklaşım, teknik ve yöntemleri kullanabilmeleri, metodların bağlantılı olduğu yaklaşımların farkına varabilir ve uygulamarına yansıtabilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil öğretimini temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. | 2 | Dil öğretim kuram ve metodlarını listeler. | 3 | Farklı ortamlara uygun dil öğretme yöntemlerini seçerek uygular. | 4 | Dil öğretme yöntemlerinin bağlı bulunduğu yaklaşımları ayırt eder. | 5 | Farklı yöntemlere bağlı teknikleri tanır ve kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarınınn tanımları ve ayrımları
Davranışçılık
Bilişselcilik
Yapısalcılık
Sosyal yapısalcılık
Klasik yöntem
Direkt yöntem
İşitsel sözel yöntem
Sessiz yöntem
Telkin yöntemi
Toplulukla öğrenme yöntemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil öğretiminin kısa tarihçesi, yaklaşım, yöntem ve teknik | | | 2 | Davranışçılık | | | 3 | Bllişselcilik | | | 4 | Yapısalcılık | | | 5 | Sosyal yapısalcılık | | | 6 | Dil öğretiminide humanizm | | | 7 | Gramer çeviri yöntemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Direkt yöntem | | | 10 | Audio-lingual yöntem | | | 11 | Sessiz öğretme yöntemi | | | 12 | Suggestopedia | | | 13 | Toplulukla öğrenme yöntemi | | | 14 | Tekrar | | | 15 | Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP.
Refer to Internet Websites: www.aitech.ac.jp/iteslj/links,www.tefl.net, www.eslcafe.com,etc
Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | | | | | 1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | | | | | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|