Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNGS12 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders metindilbiliminin içerisinde önemli bir yer tutan söylem çözümlemesinin dil öğretiminde kullanımına ilişkin öneriler sunmakta, ilgili alanla ilgili temel kavramları örneklemek suretiyle açıklamakta ve öğrencilerin iki disiplin arasındaki ilişki üzerine düşünmesini ve kendilerine özgü tutumlarını geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğrt Üyesi Tuğba Aslan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenci metin dilbilim ve söylem çözümlemesi alanındaki temel kavramları edinebilecektir, | 2 | Sınıf içi tartışmlarda görüşlerini özgürce ifade edebilecektir. | 3 | Türkçe ve İngilizce dil toplumlarındaki günlük dil kullanımını gözlemleyerek ve araştırarak dil farkındalığını geliştirebilecektir, | 4 | Dil öğretiminde dilbilimin, özellikle de metindilbilim disiplinin sahip olduğu rolün ne derece önemli olduğunu kavrayacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Söylem çözümlemesi kavramının tanımı, farklı türdeki metinler içerisindeki söylemlerin analizi, birbirine yakın iki farklı disiplinin birbiriyle ilişkisi, dil öğretiminde disiplinlerarasılık olgusunun öneminin vurgulanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | What is Discourse Analysis? | | | 2 | Formal Links | | | 3 | Bağlamsal olgu: Bağıntı/Bağdaşıklık | | | 4 | Two Views of Discourse Structure: as product and as process & Discourse as Dialogue | | | 5 | Knowledge in Discourse | | | 6 | Two Approaches to Developing Discourse Skills | | | 7 | Focusing on Senders and Receivers | | | 8 | The Mid-term | | | 9 | Discourse Type and Discourse Part | | | 10 | Managing Conversation | | | 11 | Focusing on Cohesion | | | 12 | General Discourse Activities | | | 13 | Developing Discourse in the Classroom | | | 14 | Wrap up and the Questions on the Final | | | 15 | . | | | 16 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M.McCarthy & R. Carter (1994).Language as Discourse: Perspectives for Language Teaching. Longman: London
McCarthy, M. (1992). Discourse analysis for language teachers. New York: Cambridge University Press
Nunan, David (1993). Introducing Discourse Analysis. Penguin:London
Cutting, J. (2002). Pragmatics and Discourse. Routledge: LondonGeorgakopoulou,A & Goutsos, D. (1998) Discourse Analysis. An Introduction. Edinburgh University Press |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | | | | | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|