Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ20 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi;
bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki
uygulamalarını öğrenmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilir. | 2 | Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri bilir. | 3 | Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda
yapılabilecek düzenlemeleri bilir | 4 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve
uyarlama örneklerini düzenleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için
yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba
değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama,
değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa
dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için
sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama;
kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama
örnekleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | | | 2 | Bireyselleştirme için yapılması gerekenler | | | 3 | Müfredata dayalı değerlendirme | | | 4 | Kaba değerlendirme | | | 5 | Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama
| | | 6 | Ara SInav | | | 7 | Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme | | | 8 | Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler. | | | 9 | Öğretimi uyarlama | | | 10 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri | | | 11 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Uygulama/Pratik | 1 | 5 | 5 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|