BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ15Karşılaştırmalı EğitimSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
2 Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma
3İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini tanır
4Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır
5Türk Cumhuriyetleri, Güney Kore, Japon Eğitim Sistemlerini analiz eder
6 Türk ve İspanya-Portekiz eğitim sistemlerini karşılaştırır
7İngiliz ve Amerikan eğitim sistemlerini tanır, Türkiye ile karşılaştırır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, Diğer Türk Cumhuriyetlerinin, Güney Koreli, İngiliz, Amerikan, Alman, Norveçli, Fin, İtalyan, İspanyol, Portekizli ve Japon Eğitim Sistemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı
2Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi
3Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri
4Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci
5İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
6Diğer Türk Cumhuriyetlerinin (Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan) eğitim sistemleri
7Ara Sınav
8Alman ve Avusturya eğitim sistemleri
9İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri
10A.B.D eğitim sistemi
11İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri
12Britanya eğitim sistemleri
13Japon Eğitim Sistemi
14Güney Kore Eğitim Sistemi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Uygulama/Pratik11010
Tartışma155
Takım/Grup Çalışması11515
Bireysel Çalışma12525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                        
ÖÇ2                                        
ÖÇ3                                        
ÖÇ4                                        
ÖÇ5                                        
ÖÇ6                                        
ÖÇ7                                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek