|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ12 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukları hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırma becerisinin kazandırmak ve hastanede yatan çocukların oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişimsel özelliklerini söyler, hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklayabilir | 2 | hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi bilir, çocukların hastaneye yaşantısına hazırlanmasını sağlar | 3 | hastaneye hazırlayıcı eğitim verebilir, çocuk ve ailelere teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreçlerinde rehberlik edebilir, | 4 | hastanede yatan çocuklara yönelik etkinlikler planlayıp, uygulayabilir(oyun, sanat, müzik, drama, hikaye vb), hastane okullarını ve özelliklerini bilir. | 5 | Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşimde rehber olabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumla- rı; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri | | | 2 | Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları | | | 3 | Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları | | | 4 | Çocuğu teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastaneye hazırlayıcı eğitim. | | | 5 | Örnek Hasta Öyküleri ile çocuklarla gerçekleştirilebilecek oyun, müzik, drama, hikaye, matematik, aile eğitimi vb. etkinliklerin planlanması. | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | Üçer kişilik gruplar halinde Çocuk Bölümünde gözlem yapma. Bu hastanelerde yatan iki çocuk belirleyerek, görüşme yapma | | | 8 | Öğrencilerin hastanede belirledikleri çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planladıkları hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerinin sınıfta tartışılması. | | | 9 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama. | | | 10 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama. | | | 11 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama. | | | 12 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama. | | | 13 | Hastane okulları | | | 14 | Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi.
- Meeting the educational needs of children and young people in hospital. https://www.education.gov.uk.
- Commodari, Elena( 2010). Children staying in hospital: a research on pyschological stress of caregivers. Italian Journal of Pediatrics 2010, 36:40.
- Işıktekiner, S. ve Akbaba Altun, S. ( 2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim. Vol. 36, no:161.
- Farklı ülkelerdeki hastane okullarının web siteleri.
(http://www.gosh.camden.sch.uk/page/default.asp?title=Home%20Page&pid=1,
http://www.royalfree.camden.sch.uk/page_viewer.asp?page=Home&pid=1 vb). | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 4 | 5 | 20 | Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Okuma | 12 | 2 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|