Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ6 | Eğitim Tarihi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini,; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersininin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Eğitim Tarihinin, gelişimsel süreçleri bilgisi | 2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme | 3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi | 4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme | 5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında)
eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform,
Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin
Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin
gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde
yaşanan temel değişimler ve dönüşümler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. | | | 2 | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | | | 3 | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | | | 4 | Medreseler. | | | 5 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | | | 6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | | | 9 | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar. | | | 10 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | | | 11 | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | | | 12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | | | 13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | | | 14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|