Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ3 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, eğitim ve öğretim süreçleri açısından gerekli bilgi, becerileri katkı sağlamak amacıyla bilim tarihinin genel kavramlarını bilen, bilimsel gelişmelerin felsefi düşünce üzerine etkilerini tartışabilen, bu gelişmelerin altında yatan toplumsal, siyasi ve iktisadi etkenleri anlayabilen öğrencilerin yetişmesine yardımcı olur. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Huriye KADAKAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Bilim tarihi ve bilim felsefesini genel kavramlarını bilir.;
2 Bilim tarihi ve bilim felsefesi arasındaki ilişkiyi kavrar.;
3 Bilimin gelişimi için gerekli koşulları öğrenir.;
4 Bilim ve teknoloji ilişkisini kurar.;
5 Bilimsel yöntemi öğrenir.;
6 Bilimsel devrimlerin arkasındaki felsefeyi tanır.;
7 İslam dünyasında bilimin doğuşunu keşfeder.;
8 İslam dünyasındaki bilimsel etkinliklerin önemini fark eder.;
9 Günümüz bilim anlayışlarının hangi süreçten geçtiğini görür.;
10 Ülkemizin bugünkü bilimsel gelişmelerin dünyadaki değerin ve yerini anlar.; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1 Felsefe, bilim ve bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar.
2 Bilim tarihi ve felsefesinin temel sorunları.
3 Bilim, Felsefe ve Bilimsel yöntem.
4 Bilimlerin ve felsefenin tarihsel gelişimi.
5 Eski çağlarda bilim. - Mısır ve Mezopotamya'da bilim. -Çin ve Hinde bilim. -Eski Türklerde bilim.
6 Antik Yunanda bilim ve felsefe. -Helen Dönemi.
7 -Helenistik ve Roma dönemi.
8 Orta çağda Bilim ve felsefe.
9 İslam dünyasında bilimin doğuşu.
10 İslam dünyasında bilim.
11 Rönesans döneminde bilim.
12 17. ve18. Yüzyılda bilim.
13 19. ve 20. Yüzyılda bilim.
14 Cumhuriyet döneminde Bilim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Felsefe, bilim ve bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar.
2 Bilim tarihi ve felsefesinin temel sorunları.
3 Bilim, Felsefe ve Bilimsel yöntem.
4 Bilimlerin ve felsefenin tarihsel gelişimi.
5 Eski çağlarda bilim. - Mısır ve Mezopotamya'da bilim. -Çin ve Hinde bilim. -Eski Türklerde bilim.
6 Antik Yunanda bilim ve felsefe. -Helen Dönemi.
7 -Helenistik ve Roma dönemi.
8 Orta çağda Bilim ve felsefe.
9 İslam dünyasında bilimin doğuşu.
10 İslam dünyasında bilim.
11 Rönesans döneminde bilim.
12 17. ve18. Yüzyılda bilim.
13 19. ve 20. Yüzyılda bilim.
14 Cumhuriyet döneminde Bilim. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mason, Stephen F. (2001) Bilimler Tarihi, Çev. U. Daybelge, Ankara: Kültür Bakanlığı.
Topdemir, H: Gazi – Unat, Yavuz (2013) Bilim Tarihi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Topdemir, H: Gazi – Unat, Yavuz (2019) Bilim Tarihi ve Felsefesi, Pegem AkademiYayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|