|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0305.2 | Okuma Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Okuma becerisinin Türkçe öğretimi açısından önemi kavratmak, öğrencilerin okuma yöntem ve tekniklerine hâkim olmalarını sağlayarak öğretme faaliyetlerinde bunları etkin bir şekilde kullanabilme becerisini kazandırmak. Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserleriyle birlikte hedef kitleye yönelik çocuk eserlerine hakim olarak öğrencilere okuma rehberliği sunabilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler,okumanın zihinsel ve fiziksel unsurlarını bir bütün olarak kavrayabilecek ve tanımlayabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler,toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenleri tanımlayabilecek ve okuma becerisine yönelik tekniklerini inceleyebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler,Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirmenin farklı yolları üzerinde değerlendirmeler yapabilecek ve bu değerlendirmeleri tartışabileceklerdir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminde okuma becerisinin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olma. Türkçe Öğretim Programı'ndaki okuma kazanımlarının taşıdığı amaç ve işlevler. Okuma yöntemleri hakkında teorik ve pratik uygulamalar. Okuma metinlerinin taşıması gereken nitelikler. Okuma becerisinin söz varlığı gelişimine etkisi. Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleri ve metinlerin nitelikleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kavramsal çerçevenin tanıtılması
Okuma
Okuma metni
Okuma süreci
Okur
Okuma alışkanlığı
Okuma ilgisi
Okuma tutumu
Okuma kaygısı
Durumsallık
Görsel okuma
Kabul edilebilirlik
Kavrayarak okuma
Kelime hazinesi
Metin türü
Metinler arasılık
Metinsellik ölçütleri
Okuma hızı
Okuduğunu anlama | | | 2 | Temel kavramlar
Okuryazarlık
okunabilirlik
Tema/ izlek
Yaygın okuma
Yazınsal okuma
Yoğun okuma | | | 3 | Türkçe Öğretim Programı'nda Okuma Becerisinin Yeri ve Önemi
Hedef Kazanımlar | | | 4 | Okuma hedef kazanımlarının edinilmesine yönelik hususlar | | | 5 | Okuma Yöntem ve Teknikleri | SESSİZ OKUMA
SESLİ OKUMA
GÖZ ATARAK OKUMA
ÖZETLEYEREK OKUMA
NOT ALARAK OKUMA | | 6 | Okuma yöntemleri
İŞARETLEYEREK OKUMA YÖNTEMİ
TAHMİN EDEREK OKUMA
SORU SORARAK OKUMA
SÖZ KOROSU
OKUMA TİYATROSU
EZBERLEME
METİNLERLE İLİŞKİLENDİRME
TARTIŞARAK OKUMA
ELEŞTİREL OKUMA | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | | Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması | | 9 | | Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması | | 10 | | Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması | | 11 | | Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması | | 12 | | Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması | | 13 | | Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması | | 14 | | Final sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aksit, Göktürk, Okuma Ugrasi, Inkilâp Kitabevi, Istanbul, 1988. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 . * Ali Fuat Arici, Okuma Egitimi, Pegem Yayinlari, Ankara 2008. * Emin Özdemir, Elestirel Okuma, Bilgi Yay. 2000 * Emin, Özdemir, Okuma Sanati, Nasil Okumali, Neler Okumali, Inkilâp Kitabevi, Istanbul, 1983. * Murat Özbay, Okuma Egitimi, Ani Yayincilik, Ankara, 2010. * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel 2004 * Oya, Adali, Bilgilendirici Metinlerin Okunmasi, içinde Yaratici Toplum Yolunda Çagdas Egitim, Istanbul: Ç.Y.D.D. Yayinlari 1/Cem Yayinevi. * Richard Bamberger, Okuma Aliskanligini Gelistirme, Kültür Bak.Yay. 1991. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006. * Zehra, Ipsirlioglu, Okumayi Ögretme, içinde Yaratici Toplum Yolunda Çagdas Egitim, Ç.Y.D.D. Yayinlari 1, Cem Yayinevi, Istanbul, 1993. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Okuma | 2 | 4 | 8 | Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|