Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0308.8 | Fen Bilgisinde Özel Konular | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, tartışmalı konular olarak tanımlanan, bilim ve teknoloji ile ilişkili, çözümüne yönelik bilimsel ve ahlaki akıl yürütme yapılması gereken ve iyi yapılandırılmamış problemler olan sosyo-bilimsel konular hakkında öğrencilerin fikir sahibi olmasıdır. Söz konusu güncel konuların fen bilgisi öğretim programına ve sınıf tartışmalarında nasıl uygulanabileceğini göstermek de dersin bir diğer amacıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen, teknoloji, toplum, çevre ve etik kavramları arasındaki ilişkiyi inceler. | 2 | Fen eğitiminde güncel ve sosyobilimsel konulara ilişkin fikir sahibi olur. | 3 | Gen teknolojisi ile ilgili bilgi toplar ve tartışır. Genetik uygulamaların günlük hayata getirdiği kolaylıkları örnekleyebilir. | 4 | Fen eğitiminde yer alan bazı özel konu ve temaların öğretim programında nasıl yer aldığını inceler. | 5 | Fen teknolojisinin gelişmesinin insanlara sayısız faydalar sağlarken bir takım sorunları da beraberinde getirdiğini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyobilimsel konular, fen ve teknoloji öğretim programı, alternatif ölçme değerlendirme teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma- Dersin Tanıtımı- Dersin Amaçları- Dersin Dönemlik Planı- Öğrencilerin Sorumlulukları | | | 2 | Fen, teknoloji, toplum, çevre ve etik kavramları arasındaki ilişki nasıldır? | | | 3 | Sosyobilimsel konulara karşı bakış açısı ve problem çözme metodu ve tartışma kültürü nasıl olmalıdır? | | | 4 | Sağlığımız ve Besinlerimize Kimyasal Bakış | | | 5 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar | | | 6 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Klonlama | | | 7 | Kök Hücre Teknolojisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yaşam Sürecinde Kimya | | | 10 | İlaç Tedavisi ve Kan Kimyası | | | 11 | Görüntüleme Teknikleri ve Araçları | | | 12 | Kimyasal Maddeler (ilaçlar, boyalar, deterjanlar) ve Biyolojik Etkileri | | | 13 | Ödev Sunumları | | | 14 | Ödev Sunumları | | | 15 | Ödev Sunumları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fizikte Özel Konular - Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Ders Kitabı/ Mehmet Fatih Taşar, Pegem Akademi Yayıncılık
Biyolojide Özel Konular/ Editör: Fikriye Polat, Pegem Akademi Yayıncılık
Kimyada Özel Konular / Hüseyin Bağ, Ahmet Sürücü, Pegem Akademi Yayıncılık
Fen ve Teknoloji Öğretimi / Editör:Mehmet Bahar, Pegem Akademi Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|