|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0308.3 | Eğitim ve Kalkınma | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; sürdürülebilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar. | 2 | Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar. | 3 | Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik Sürecini Bilir. | 4 | Sürdürülebilir Kalkınma için eğitim alanında Türkiye’den uygulama örneklerini bilir. | 5 | İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik kavramını açıklar. | 6 | Gelecek nesillerin de aynı yaşam alanından ve kaynaklarından yararlanma hakkı olduğunun farkına varır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik;
toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği
ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre
sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem
ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları,
somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin
sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Genel Kavramlar | | | 2 | İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi | | | 3 | Bilgi ve İletişim | | | 4 | Google Servisleri (Mail, Takvim, Doküman, Günlük) | | | 5 | MS POWERPOINT - Temel Ayarlar, Sunum Oluşturma, Metin, Görüntüler ve Tablo | | | 6 | MS POWERPOINT - Grafik ve Çizim Nesneleri, Ekran Gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi ve Çıktı Hazırlama | | | 7 | MS WORD - Kelime İşlemciye İlk Adımlar ve Temel İşlemler | | | 8 | MS WORD - Biçimlendirme (Metin, Paragraf, Belge) | | | 9 | MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma | | | 10 | Yıl içi Sınavı | | | 11 | MS EXCEL - Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları | | | 12 | MS EXCEL - Biçimlendirme, Formüller ve İşlevler | | | 13 | MS EXCEL - Grafikler, Sayfa Yapısı ve Çıktıların Hazırlanması | | | 14 | MS ACCESS - Veri Tabanı Yönetim Sistemlerine Giriş ve Tablo İşlemleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33.
Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12.
İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 1 | 50 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|