BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB412.4Tarım CoğrafyasıSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere tarım coğrafyası ile ilgili konular anlatılmaktadır. Tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, tarım faaliyetleri ile fiziki koşullar arasındaki ilişkiler, tarım yöntemleri, tarım bölgeleri, dünya tarımının başlıca sorunları, ormancılık faaliyetleri konuları üzerinde durulmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yavuz DEĞİRMENCİ
Öğrenme Çıktıları
1Tarım ve Tarım Coğrafyası ile ilgili temel kavramları tanır.
2Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşulları bilir.
3Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşulları yorumlar ve analiz eder
4Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarım faaliyetlerinin özellikleri, Genel tarım politikaları, Tarım yöntemleri, Ürün üretimi, Dünya’da tarımsal kalkınma, Türkiye’de tarımsal kalkınma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarım ve Tarım Coğrafyasının Tanımı
2Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşullar
3Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşullar
4Tarımsal bölgeler
5Tarımsal bölgelerin dağılışında etkili olan coğrafi faktörler
6Genel tarım politikaları
7Genel tarım politikaları
8Ekstansif tarım
9Entansif tarım
10Tarımsal ürün üretimi
11Tarımsal ürünlerin değerlendirilmesi
12Dünya’da tarımsal kalkınma
13Tarımsal ürünlerin pazarlanması
14Türkiye’de tarımsal kalkınma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atalay, İ., (2001). Genel Beşeri Ve Ekonomik Coğrafya. Meta Basımevi, İzmir. Doğanay, H., (1994). Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No:767, K. Karabekir Eğitim Fak. Yay. No:39, Erzurum. Göney, S., (1979). Türkiye Ziraatinin Coğrafi Esasları-I. İst. Üniv. Yay. No:2600, Coğr. Enst. Yay. No:110, İstanbul. Kara, H., (1977). Çukurova’nın Üç Köyünde Tarım-Nüfus Ilişkileri Ve Bölge-Kır Kesimi Sorunları Konusunda Bier Inceleme, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, 8. Karabağ, S. Ve Şahin, S., (Editör:Cemalettin Şahin), 2003. Türkiye Beşeri Ve Ekonomik Coğrafyası, Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık, Ankara. Tümertekin, E., (1994). Ekonomik Coğrafya. İst.Üniv. Ed. Fak. Yay. No:2926, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek