Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB412.4 | Tarım Coğrafyası | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilere tarım coğrafyası ile ilgili konular anlatılmaktadır. Tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, tarım faaliyetleri ile fiziki koşullar arasındaki ilişkiler, tarım yöntemleri, tarım bölgeleri, dünya tarımının başlıca sorunları, ormancılık faaliyetleri konuları üzerinde durulmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yavuz DEĞİRMENCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarım ve Tarım Coğrafyası ile ilgili temel kavramları tanır. | 2 | Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşulları bilir. | 3 | Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşulları yorumlar ve analiz eder | 4 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarım faaliyetlerinin özellikleri, Genel tarım politikaları, Tarım yöntemleri, Ürün üretimi, Dünya’da tarımsal kalkınma, Türkiye’de tarımsal kalkınma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarım ve Tarım Coğrafyasının Tanımı | | | 2 | Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşullar | | | 3 | Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşullar | | | 4 | Tarımsal bölgeler | | | 5 | Tarımsal bölgelerin dağılışında etkili olan coğrafi faktörler | | | 6 | Genel tarım politikaları | | | 7 | Genel tarım politikaları | | | 8 | Ekstansif tarım | | | 9 | Entansif tarım | | | 10 | Tarımsal ürün üretimi | | | 11 | Tarımsal ürünlerin değerlendirilmesi | | | 12 | Dünya’da tarımsal kalkınma | | | 13 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması | | | 14 | Türkiye’de tarımsal kalkınma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atalay, İ., (2001). Genel Beşeri Ve Ekonomik Coğrafya. Meta Basımevi, İzmir.
Doğanay, H., (1994). Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No:767, K. Karabekir Eğitim
Fak. Yay. No:39, Erzurum.
Göney, S., (1979). Türkiye Ziraatinin Coğrafi Esasları-I. İst. Üniv. Yay. No:2600, Coğr. Enst. Yay. No:110,
İstanbul.
Kara, H., (1977). Çukurova’nın Üç Köyünde Tarım-Nüfus Ilişkileri Ve Bölge-Kır Kesimi Sorunları
Konusunda Bier Inceleme, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, 8.
Karabağ, S. Ve Şahin, S., (Editör:Cemalettin Şahin), 2003. Türkiye Beşeri Ve Ekonomik Coğrafyası, Gündüz
Eğitim Ve Yayıncılık, Ankara.
Tümertekin, E., (1994). Ekonomik Coğrafya. İst.Üniv. Ed. Fak. Yay. No:2926, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|