Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB415.8 | İlköğretimde Öğrenme Güçlükleri | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel Eğitimin İlkelerini öğrenir. | 2 | Erken Eğitim Ve Adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Zihinsel Engeller hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Öğrenme Güçlüklerini öğrenir. | 5 | Dil Ve Konuşma Bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | İşitme Güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | 7 | Görme Güçlüklerini öğrenir. | 8 | Duygusal Ve Davranışsal Bozukluklar hakkında bilgi sahibi olur. | 9 | Otizm hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık
ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli;
tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan
özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma,
yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel Eğitim Kavramının Temeli | | | 2 | Özel Eğitimin İlkeleri | | | 3 | Erken Eğitim Ve Adaptasyon | | | 4 | Zihinsel Engeller | | | 5 | Zihinsel Engeller | | | 6 | Öğrenme Güçlükleri | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Dil Ve Konuşma Bozuklukları | | | 9 | İşitme Güçlükleri | | | 10 | Görme Güçlükleri | | | 11 | Duygusal Ve Davranışsal Bozukluklar | | | 12 | Otizm | | | 13 | Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | | | 14 | Konuşma ve Dil Engelli Çocuklar ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|