|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB316.6 | Sosyal Bilgilerde Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına çocuğun beden, zihin ve dil gelişimi özelliklerini kavratmak; Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler,dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimini açıklayabileceklerdir | 2 | Öğrenciler,çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri(tasarım özellikleri,içerik özellikleri ve eğitsel özellikler)değerlendirebileceklerdir | 3 | Öğrenciler,niteliksiz çocuk kitaplarını seçebilecek ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerini tartışabilecektir | 4 | Öğrenciler,çocuklara yönelik çeşitli yazınsal türlerin(destan,masal,şiir,öykü,roman,v.b.)ve dilsel gereçlerin(sayışmaca,tekerleme,bilmece vb.)çocukların gelişimlerine olan katkılarını değerlendirebilecektir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çocuk Edebiyatının özellikleri edebiyattan ayıran yönleri | | | 2 | Şiirler | | | 3 | Hikayeler | | | 4 | Masallar | | | 5 | Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri | | | 6 | Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri | | | 7 | Cahit Uçuk ve eserleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kemalettin Tuğcu ve eserleri | | | 10 | Çocuk ve mizah edebiyatı | | | 11 | Hayvan Hikayeleri Gülten Dayıoğlu ve eserlerinde gençlik sorunları | | | 12 | Çocuk Tiyatrosu | | | 13 | Hayvan Hikayeleri | | | 14 | Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı | | | 15 | Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | SEVER, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök yay., 2007.
OĞUZKAN, Ferhan, Çocuk Edebiyatı, Anı yay., 2005
GÜREL, Zeki; TEMİZYÜREK, Fahri; ŞAHBAZ, N.Kemal, Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitap, 2007.
GÜLERYÜZ, Hasan, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Pegama yay., 2006.
ŞİMŞEK, Tacettin, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk yay., 2002.
YALÇIN, Alemdar; AYTAŞ, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, 2004. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 4 | 5 | 20 | Makale Yazma | 1 | 7 | 7 | Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|