BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB316.6Sosyal Bilgilerde Çocuk EdebiyatıSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına çocuğun beden, zihin ve dil gelişimi özelliklerini kavratmak; Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler,dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimini açıklayabileceklerdir
2Öğrenciler,çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri(tasarım özellikleri,içerik özellikleri ve eğitsel özellikler)değerlendirebileceklerdir
3Öğrenciler,niteliksiz çocuk kitaplarını seçebilecek ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerini tartışabilecektir
4Öğrenciler,çocuklara yönelik çeşitli yazınsal türlerin(destan,masal,şiir,öykü,roman,v.b.)ve dilsel gereçlerin(sayışmaca,tekerleme,bilmece vb.)çocukların gelişimlerine olan katkılarını değerlendirebilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk Edebiyatının özellikleri edebiyattan ayıran yönleri
2Şiirler
3Hikayeler
4Masallar
5 Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri
6 Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri
7Cahit Uçuk ve eserleri
8Ara sınav
9 Kemalettin Tuğcu ve eserleri
10Çocuk ve mizah edebiyatı
11Hayvan Hikayeleri Gülten Dayıoğlu ve eserlerinde gençlik sorunları
12 Çocuk Tiyatrosu
13 Hayvan Hikayeleri
14 Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı
15Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
SEVER, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök yay., 2007. OĞUZKAN, Ferhan, Çocuk Edebiyatı, Anı yay., 2005 GÜREL, Zeki; TEMİZYÜREK, Fahri; ŞAHBAZ, N.Kemal, Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitap, 2007. GÜLERYÜZ, Hasan, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Pegama yay., 2006. ŞİMŞEK, Tacettin, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk yay., 2002. YALÇIN, Alemdar; AYTAŞ, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma4520
Makale Yazma177
Makale Kritik Etme4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek