|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB316.4 | Güzel Yazı Teknikleri | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere, güzel yazma yöntem ve teknikleri, bitişik eğik yazı yazma becerisi, çeşitli dekoratif yazıları tanıma ve yazma becerisi kazandırmak ve bitişik eğik yazıyla metin oluşturma becerisini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, güzel yazma yöntem ve tekniklerini uygulayabilirler. | 2 | Öğrenciler, eğik büyük yazı harfleri (ve yazılış yönleri) ile bitişik eğik yazı küçük harfleri (ve yazılış yönleri) arasındaki temel farkları ayırt edebilirler. | 3 | Öğrenciler, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturabileceklerdir (yazabileceklerdir). | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yazı kavramı, güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler; eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük temel harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İçerik hakkında öğrencileri bilgilendirme, kullanılacak materyallerin tanıtılması . | | | 2 | Dik temel büyük harfler. Tanıtım ve uygulama çalışmaları. | | | 3 | Dik temel büyük harfler. Tanıtım ve uygulama çalışmaları. | | | 4 | ki boyutlu çalışmalarda yüzey değerlendirme. Mürekkep çalışması | | | 5 | Eğik temel yazı büyük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları | | | 6 | Eğik temel yazı büyük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları | | | 7 | Bitişik dik yazı büyük harfler. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bitişik dik yazı küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları. | | | 10 | Eğik el yazısı büyük harfler. | | | 11 | Eğik el yazısı küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları. | | | 12 | kesik uçla 45 derecelik açıyla dik temel büyük ve küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları. | | | 13 | Harf yapıları ile blok yazı çalışmaları. | | | 14 | fiş ve imza çalışması. Dönemin genel bir değerlendirmesi | | | 15 | Afiş ve imza çalışması. Dönemin genel bir değerlendirmesi | | | 16 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | AĞCA, Hüseyin, (1999), Yazılı Anlatım, Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara. * AKTAŞ, Şerif, (2003), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara. * KARAALİOĞLU, S. Kemal, (2000), Sözlü/Yazılı Kompozisyon Sanatı, İnkılap Kitabevi, İstanbul * ÖZDEMİR, Emin, (1999), Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı-Kompozisyon, Remzi Kitabevi, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|