BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB316.4Güzel Yazı TeknikleriSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, güzel yazma yöntem ve teknikleri, bitişik eğik yazı yazma becerisi, çeşitli dekoratif yazıları tanıma ve yazma becerisi kazandırmak ve bitişik eğik yazıyla metin oluşturma becerisini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, güzel yazma yöntem ve tekniklerini uygulayabilirler.
2Öğrenciler, eğik büyük yazı harfleri (ve yazılış yönleri) ile bitişik eğik yazı küçük harfleri (ve yazılış yönleri) arasındaki temel farkları ayırt edebilirler.
3Öğrenciler, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturabileceklerdir (yazabileceklerdir).
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yazı kavramı, güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler; eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük temel harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 İçerik hakkında öğrencileri bilgilendirme, kullanılacak materyallerin tanıtılması .
2Dik temel büyük harfler. Tanıtım ve uygulama çalışmaları.
3Dik temel büyük harfler. Tanıtım ve uygulama çalışmaları.
4ki boyutlu çalışmalarda yüzey değerlendirme. Mürekkep çalışması
5 Eğik temel yazı büyük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları
6Eğik temel yazı büyük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları
7Bitişik dik yazı büyük harfler.
8Ara Sınav
9Bitişik dik yazı küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları.
10Eğik el yazısı büyük harfler.
11Eğik el yazısı küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları.
12kesik uçla 45 derecelik açıyla dik temel büyük ve küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları.
13Harf yapıları ile blok yazı çalışmaları.
14fiş ve imza çalışması. Dönemin genel bir değerlendirmesi
15Afiş ve imza çalışması. Dönemin genel bir değerlendirmesi
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AĞCA, Hüseyin, (1999), Yazılı Anlatım, Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara. * AKTAŞ, Şerif, (2003), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara. * KARAALİOĞLU, S. Kemal, (2000), Sözlü/Yazılı Kompozisyon Sanatı, İnkılap Kitabevi, İstanbul * ÖZDEMİR, Emin, (1999), Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı-Kompozisyon, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek