Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB315.5 | Sosyal Bilgilerde Kelime Hazinesi Uygulamaları | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin kelime hazinesine yönelik çalışmaların önemini kavrar.
Kelime hazinesi geliştirme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi edinir.
Sosyal bilgiler dersine yönelik söz varlığını geliştirici etkinlikler düzenler |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Memet KUZEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Söz varlığını tanımlar. | 2 | Söz varlığının unsurları bilir ve kullanır. | 3 | Kelime öğretiminin esasları hakkında bilgi edinir. | 4 | Kelime öğretimi stratejileri, yöntem ve tekniklerini kullanır. | 5 | Kelime öğretimine yönelik etkinlikler planlar ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Söz varlığı
Söz varlığının unsurları
Kelime öğretimi
Kelime öğretimi etkinlikleri
Sınıf düzeyinde kelime listeleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Söz varlığı | | | 2 | Söz varlığının unsurları | | | 3 | Söz varlığının unsurları | | | 4 | Kelime öğretimi (Çocukta dil gelişimi) | | | 5 | Kelime öğretimi (Sosyal Bilgiler Öğretim Programında kelime öğretimi) | | | 6 | Kelime öğretimi (kelime öğretiminin esasları) | | | 7 | Kelime öğretimi (kelime öğrenme stratejileri) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kelime öğretimi (kelime öğretim yöntem ve teknikleri) | | | 10 | Kelime öğretimi (kelime öğretim yöntem ve teknikleri) | | | 11 | kelime öğretimi (kelime öğretimi yöntem ve teknikleri) | | | 12 | Kelime öğrenme stratejilerini kazanmaya yönelik etkinlikler | | | 13 | Kelime öğrenme stratejilerini kazanmaya yönelik etkinlikler | | | 14 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımlara yönelik etkinlikler | | | 15 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımlara yönelik etkinlikler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özay Karadağ (2019). Kelime Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (2007). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|