|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB315.4 | Enerji Kaynakları Coğrafyası | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımları ile gerekli olan elektrik enerjisini ve ısı enerjisinin elde edilmesini ele alır. Yenilenebilir enerji kaynaklarının çalışma alanları güneş, rüzgâr, gelgitler, bitkilerin büyümesi ve jeotermal ısı gibi doğal olaylardır ve bu olayların nasıl kullanıldığını amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Murat ABDİOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, yenilenebilir enerji; enerji, çevre ve ekonomik sistemler hakkında bilgilerini kullanırlar ve ekonomik sistemler arasındaki etkileşimleri bilimsel olarak değerlendirir.
| 2 | Öğrenciler giderek artan enerji taleplerini karşılamak için enerji risklerini nasıl azaltacaklarını araştırırlar.
| 3 | Öğrenciler, elektrik ve ısı, güneş, rüzgâr, okyanus, hidroelektrik, biokütle, jeotermal kaynaklar, bioyakıtlar ve hidrojen hakkındaki bilgilerini yenilenebilir kaynaklardan elde etme hakkındaki bilgilerini kullanırlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yenilenebilir Enerji; enerji, çevre ve ekonomik sistemler arasındaki etkileşimleri bilimsel olarak disiplinler arası çalışmalarda değerlendirir. Bu yolla iklim değişim risklerini azaltmaya ve giderek artan enerji talebini karşılamaya çalışmaktadır. Elektrik ve ısı, güneş, rüzgâr, okyanus, hidroelektrik, biokütle, jeotermal kaynaklar, bioyakıtlar ve hidrojen gibi yenilenebilir kaynaklardan elde edilmektedir. Bu kaynakların kullanılması ile enerji altyapı yatırımları, enerji güvenliği ve regülasyonu, proje planlama ve piyasa yapılarını temel alarak bu talebin nasıl karşılanacağı konuları üzerinde durmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Genel Bakış | | | 2 | Yenilenebilir enerji Mainstream formları "Rüzgar enerjisi,Hidroelektrik" | | | 3 | Yenilenebilir enerji Mainstream formları "Güneş enerjisi,Biyokütle " | | | 4 | Yenilenebilir enerji Mainstream formları "Biyoyakıt,Jeotermal enerji " | | | 5 | Yenilenebilir enerji piyasa boyutu "Yenilenebilir Büyüme Ekonomik yönelimler " | | | 6 | Yenilenebilir enerji piyasa boyutu "Hidroelektrik pazar durumu, Rüzgar enerjisi pazar durumu,Güneş için Yeni nesil termik santrallerinin pazar durumu | | | 7 | Yenilenebilir enerji pazar boyutu "Fotovoltaik pazarı, Karbon nötr ve negatif yakıtların pazar durumu, Ulaşım için Biyoyakıt pazar durumu" | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yenilenebilir enerji pazar boyutu "Jeotermal enerjinin ticarileştirilmesi, Gelişmekte olan ülke piyasaları, Sanayi ve politika eğilimleri " | | | 10 | Yeni ve gelişmekte olan yenilenebilir enerji teknolojileri "ArGe, Selülozik etanol " | | | 11 | Yeni ve gelişmekte olan yenilenebilir enerji teknolojileri "Okyanus enerjisi, Geliştirilmiş jeotermal sistemlerin " | | | 12 | Yeni ve gelişmekte olan yenilenebilir enerji teknolojileri "Deneysel güneş enerjisi, Yapay fotosentez, Yenilenebilir metanol " | | | 13 | Enerji Deneyleri | | | 14 | Enerji Problemleri | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Martin Kaltschmitt, Wolfgang Streicher and Andreas WieseRenewable, Energy Technology , Economics and Environment; Springer, Berlin, 2007.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|