Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB315.3 | Okullarda Gözlem | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlköğretim ve ortaöğretim okullarında rehberlik hizmetlerinin organizasyonu, personeli, uygulama durumu, eğitim örgütü içindeki yeri ve işleyişinin gözlenmesi ve değerlendirilmesi. Rehberlik ilke ve kavramları açısından öğrenci davranışlarının gözlenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temellerini tanımlar. | 2 | Okullarda Rehberliğin Amaçlarını açıklar. | 3 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik uygular. | 4 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kurallarını anlatır. | 5 | Okullarda uygulanan rehberlik hizmetlerini tanır. | 6 | Rehberlik Hizmetlerini örnekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | | | 3 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik | | | 4 | Okullarda Rehberliğin Amaçları | | | 5 | Okullarda Rehberliğin İlkeleri | | | 6 | Okullarda Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | | 9 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | | 10 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | | | 11 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | | | 12 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | | | 13 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | | | 14 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 2 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|