Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB216.6 | İlköğretimde Kaynaştırma | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sınıf öğretmeni adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yusuf ERGEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | kaynaştırma eğitimini tanımlayabileceklerdir | 2 | kaynaştırmanın gerekliğini açıklayabilecekler | 3 | kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir | 4 | kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek, içeriğini kavrayabilecekler | 5 | kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler konusunda beceri geliştirebileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler. | | | 2 | Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri. | | | 3 | Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler. | | | 4 | Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi. | | | 5 | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama. | | | 6 | Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi. | | | 7 | Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretim uyarlamaları. | | | 10 | Sınıfta davranış kontrolü. | | | 11 | Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. | | | 12 | Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. | | | 13 | Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi. | | | 14 | Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması. | | | 15 | Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Sucuoğlu,B.2006;İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul
Yardımcı Kitaplar:
Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|