BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB216.6İlköğretimde KaynaştırmaSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sınıf öğretmeni adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yusuf ERGEN
Öğrenme Çıktıları
1kaynaştırma eğitimini tanımlayabileceklerdir
2kaynaştırmanın gerekliğini açıklayabilecekler
3kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir
4kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek, içeriğini kavrayabilecekler
5kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler konusunda beceri geliştirebileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler.
2Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri.
3Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler.
4Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi.
5Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama.
6Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi.
7Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme.
8Ara sınav
9Öğretim uyarlamaları.
10Sınıfta davranış kontrolü.
11Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.
12Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.
13Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi.
14Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması.
15Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Sucuoğlu,B.2006;İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul Yardımcı Kitaplar: Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek