Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB213.5 | Öğrenme Psikolojisi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek, gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TAŞYÜREK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, Eğitim, psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanım ve işlevlerini bileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, fiziksel, bilişsel, kişilik, dil ve ahlaki gelişimi açıklayabileceklerdir. | 3 | Öğrenciler, öğrenme, öğrenmeyim etkileyen faktörler ve öğrenme kuramlarını anlatabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler, öğretim, öğrenme ve etkili öğrenmeyi açıklayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişimin doğası, bedensel ve devinsel gelişim, bilişsel gelişim ve dil gelişimi, kişilik gelişimi, öğrenme ve öğrenme kuramları, gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki, etkili öğretmenlik stratejilerini açıklama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | | | 2 | Bedensel ve devinsel gelişim | | | 3 | Bilişsel gelişim. | | | 4 | Dil gelişimi. | | | 5 | Kişilik gelişim. | | | 6 | Kişilik gelişimi. | | | 7 | Ahlak gelişimi. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen föktörler | | | 10 | Davranışçı kuramlar. | | | 11 | Davranışçı kuramlar. | | | 12 | Sosyal öğrenme kuramı. | | | 13 | Bilgiyi işleme modeli | | | 14 | Öğrenme modelleri | | | 15 | Etkili öğretmenlik stratejileri
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbrahim YILDIRIM (Editör). Eğitim Psikolojisi. 2017. Anı Yayıncılık, Cengiz ŞAHİN (Editör). Eğitim Psikolojisi. Nobel Yayıncılık, Ziya SELÇUK. Eğitim Psikolojisi. 2015. Nobel Yayıncılık, Ayşen BASKİOĞLU (Editör). Eğitim Psikolojisi. 2014. Nobel Yayıncılık, Binnur YEŞİLYAPRAK (Editör). Eğitim Psikolojisi. 2018. Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|