Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0309.1 | Diksiyon I | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Türkçe’yi en doğru ve akıcı şekilde konuşmalarını sağlamak. Toplum önünde
konuşmalarını kolaylaştırmak, kendilerini en doğru şekilde ifade etmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Türkçe Öğretmenliği |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kelimeleri doğru vurgulayarak en doğru şekilde ifade edebilme | 2 | Jest, mimik ve beden dili ögelerini kavrayarak ifadeyi güçlendirme | 3 | Türkçeyi doğru konuşarak, en önemli kültür ögelerinden olan dili gelecek nesillere doğru aktarma | 4 | Doğru kelimelerle düşünceyi topluma hatasız aktarma becerisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ses, ses eğitimi, nefesin kullanımı, tekerlemelerle uygulamalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramı ve önemi | | | 2 | İnsan sesi ve sesi oluşturan organların incelenmesi | | | 3 | Diyafram kasının tanıtılması ve diyafram egzersizleri | | | 4 | Vokaller ve özellikleri | | | 5 | Vurgu | | | 6 | Hece ve hecelerin vurgulanması | | | 7 | Tonlama | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Durak | | | 10 | Ulama | | | 11 | beden dili | | | 12 | Sesli harflerin telaffuzu | | | 13 | Sessiz harflerin telaffuzu | | | 14 | Tekerleme ve konuşma egzersizleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İnsan İlişkileri ve İletişim – Editör: Alim KAYA
Spikerlik ve Türkçenin Kullanımı – Füsun Ünsal Hakan Şahin |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|