Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SB6B.01 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi hakkında
dünya ve Türkiyede olan gelişimleri incelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve
felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri kavrar. | 3 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler hakkında
bilgi sahibi olur. | 4 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların
çözümü hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin
belirler. | 6 | Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada
uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi;
uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde
kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve
uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim
kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler;
kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili
sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve
uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel
öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı
öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan
eğitimde araştırma ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi. | | | 2 | Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi
| | | 3 | Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi | | | 4 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri | | | 5 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin
yönetimi | | | 6 | Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri
| | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler | | | 9 | Kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları
| | | 10 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü | | | 11 | Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|