Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB4B.01 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel Çocuk | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yerel çocuk oyunlarının önemini kavraması ve sosyal blgiler dersi kazanımları ile yerel çocuk oyunlarını ilişkilendiren etkinlikler tasarlayabilmeleridir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyunun tanımını ve çocuk gelişimindeki önemini kavrar. | 2 | Eğitim ve oyun ilişkisini açıklayarak, eğitsel oyunların yarar ve sınırlılıklarını kavrar. | 3 | Somut olmayan kültürel miras ögelerini ve yerel çocuk oyunlarının önemini fark eder. | 4 | Yerel çocuk oyunlarının kültür aktarımı ile ilişkisini açıklar. | 5 | Sosyal bilgiler dersinde yerel çocuk oyunlarının önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oyun ve eğitim ilişkisi, yerel çocuk oyunları ile kültür ilişkisi ve sosyal bilgiler dersinde yararlanılabilecek yerel çocuk oyunları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyunun tanımı | | | 2 | Oyun türleri ve çocuk gelişimine katkıları | | | 3 | Oyun kuramları | | | 4 | Eğitsel oyunlar | | | 5 | Eğitimde oyundan yararlanılmasının yararları ve sınırlılıkları | | | 6 | Somut olmayan kültürel miras ögeleri ve yerel çocuk oyunları | | | 7 | Yerel çocuk oyunlarının eğitim ile ilişkisi | | | 8 | Unutulmaya yüz tutmuş yerel çocuk oyunları | | | 9 | Sosyal bilgiler dersi ve yerel çocuk oyunları | | | 10 | Sosyal bilgiler dersi ve yerel çocuk oyunları | | | 11 | 2018 Öğretim Programı ve ders kitabında yerel çocuk oyunları | | | 12 | Sosyal Bilgiler öğrenme alanlarına uygun yerel çocuk oyun örnekleri | | | 13 | Yerel çocuk oyunları ile etkinlik planlaması | | | 14 | Yerel çocuk oyunları ile ilgili alanyazın incelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.İlkokullarda Uygulama Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi-Nobel Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|