BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SB4B.01Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel ÇocukSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yerel çocuk oyunlarının önemini kavraması ve sosyal blgiler dersi kazanımları ile yerel çocuk oyunlarını ilişkilendiren etkinlikler tasarlayabilmeleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER
Öğrenme Çıktıları
1Oyunun tanımını ve çocuk gelişimindeki önemini kavrar.
2Eğitim ve oyun ilişkisini açıklayarak, eğitsel oyunların yarar ve sınırlılıklarını kavrar.
3Somut olmayan kültürel miras ögelerini ve yerel çocuk oyunlarının önemini fark eder.
4Yerel çocuk oyunlarının kültür aktarımı ile ilişkisini açıklar.
5Sosyal bilgiler dersinde yerel çocuk oyunlarının önemini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyun ve eğitim ilişkisi, yerel çocuk oyunları ile kültür ilişkisi ve sosyal bilgiler dersinde yararlanılabilecek yerel çocuk oyunları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyunun tanımı
2Oyun türleri ve çocuk gelişimine katkıları
3Oyun kuramları
4Eğitsel oyunlar
5Eğitimde oyundan yararlanılmasının yararları ve sınırlılıkları
6Somut olmayan kültürel miras ögeleri ve yerel çocuk oyunları
7Yerel çocuk oyunlarının eğitim ile ilişkisi
8Unutulmaya yüz tutmuş yerel çocuk oyunları
9Sosyal bilgiler dersi ve yerel çocuk oyunları
10Sosyal bilgiler dersi ve yerel çocuk oyunları
112018 Öğretim Programı ve ders kitabında yerel çocuk oyunları
12Sosyal Bilgiler öğrenme alanlarına uygun yerel çocuk oyun örnekleri
13Yerel çocuk oyunları ile etkinlik planlaması
14Yerel çocuk oyunları ile ilgili alanyazın incelenmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İlkokullarda Uygulama Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi-Nobel Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik111
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1  43                 
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek