|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB3B.01 | Günümüz Dünya Sorunları | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | • Doğal afetler ve çevre sorunlarının insan yaşamındaki etkilerini tartışabilecektir.
• Doğal kaynakların sınırlılığının sonuçlarını analiz edebilecektir.
• İnsan hakları ihlallerini analiz edebilecektir.
• Nüfus artışının etkilerini değerlendirebilecektir.
• Ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olabilecektir
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Günümüz dünya sorunlarının çeşitlerini öğrenebilme. | 2 | Mevcut dünya sorunlarının çözüm yollarını kavrayabilme. | 3 | Mevcut dünya sorunlarına çözüm arayan ulusal, uluslar arası kuruluşları tanıyabilme. | 4 | Günümüz dünya saorunlarının tarihsel alt yapısını bilme. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Planlama
Dünyanın karşı karşıya kaldığı politik, ekonomik, ekolojik ve sosyal sorunlara genel bakış
Nüfus ile ilgili sorunlar, Açlık,Kıtlık,Fakirlik
İnsan Hakları İhlalleri
İnsan Hakları İhlalleri
İnsan Hakları İhlalleri
Irkçılık, Dil, Din, Mezhep Çatışmaları
Sağlık Sorunları
Adalet Sorunları
İdari Yapı ve Yönetimsel Sorunlar
İdari Yapı ve Yönetimsel Sorunlar
Ekonomik Sorunlar (Enflasyon, Devalüasyon, Küreselleşme),
Ekolojik Sorunlar (Erozyon, deprem, taşkınlar, kuraklık, çığ vb.)
Ekolojik Sorunlar (Trafik, gürültü, hava, su, toprak kirliliği, kentleşme vb.)
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dünyamız ve geleceği | | | 2 | Günümüz dünya sorunlarına toplu bakış | | | 3 | Beşeri çevre ve sorunları | | | 4 | Nüfus ve sorunları | | | 5 | Şiddet ve terör olayları | | | 6 | Göç sorunu | | | 7 | Sağlık sorunları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yerleşme ile ilgili sorunlar | | | 10 | Atık sorunu | | | 11 | Ekonomik çevre sorunları | | | 12 | Tarım ve hayvancılıkla ilgili sorunlar | | | 13 | Ormancılık ve balıkçılıkla ilgili sorunlar. | | | 14 | Dünya sorunlarının çözümü için yapılan çalışmalar | | | 15 | İklim Değişiklikleri | | | 16 | Yarıyıl sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tacar,Pulat.Demokrasi ve Terör.Merkez bankası yayınları,Ankara:2002Oğuz, Burhan.Çevre Üzerine Düşünceler.TCV yayınları,Ankara:1991ATALAR,Ömer.Avrupa Birliği ve İnsan Hakları.Başbakanlık Yayınları,Ankara :2002DAĞI, İhsan,Necati Polat. Demokrasi ve İnsan Hakları El Kitabı. TDV. yayınları, Ankara :1999DAĞI, İhsan, Necati Polat. Herkes İçin Demokrasi ve İnsan Hakları. Liberte yayınları, Ankara :2004DOĞAN, ismail. Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları. Pegem Yayıncılık , Ankara :2002KARPAT,Kemal H. Türk Demokrasi Tarihi. AFA.Yayınları,İstanbul .1996 SARTORİ,Giovanni. Demokrasi Teorisine Geri Dönüş. Çev:Tunçer Karamustafaoğlu, Mehmet Turhan, Yetkin Yayım evi, Ankara :1996ALTUNYA,Niyazi.Vatandaşlık Bilgisi.Nobel Yayınları,Ankara :2003ANAR,Erol. İnsan Hakları Tarihi. Ceylan Matbaacılık, İstanbul .1996 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|